📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Hallaç'ı geçen günlerde okuyup bitirdim. Bir arkadaşımın gittigi yoldan gidip, onun önerisiyle, Kaya Tokmakçıoğlu'nun derleyip kitap haline getirdiği "Bir Tuhaf Kuştur, ...Gölgesi Zihin" ve Elmas Şahin'in "Leyla Erbil Kitabı" adlı eserleriyle birlikte okumaya çalıştım. Herzamanki gibi yorumsuz bir paylaşım yapacağım ki, yine kendime notlar olacak aynı zamanda.. Kitap, 16 öyküyü içeren üç bölümden oluşuyor. Bu öyküler 1956 - 1971 yılları arasında kaleme alınmış. Yukarıda bahsettiğim yardımcı ilk kitabın, ilk sayfasında Leyla Erbil için "Put Kırıcı Bir Usta" deniyor. Onun put kırıcılığı, oykulerini okuduktan sonra yaşadığı ve yazdığı döneme bakılınca daha iyi anlaşılıyor.
Kitaptan çok sevdiğim bir bölümü alıntılıyorum; ...."Böyleyim işte, işim gücüm yoksa, canım da yüzmek istiyorsa, ya çevrem ne der diye düşünmem, atlatmam kimseyi, kalkar giderim...- Sanki söylemişim gibisine erinç, kıvanç duyuyorum. Kendimle oyun. Hem ne de olsa anlayamayacak. Bi başkası belki anlardı diyorum. Bok anlardı, diyo biri içimden. - Bok anlardı- diyorum ben de. Tutup kafasını, Osmanoğlu Cemal Bey'in, denizin yemyeşil dibine itiyorum. - Eşşoğlu eşşekler!- diye bağırıyorum sonra; eşşoğlu eşşekler !..
(1956 tarihli Uğraşsız adlı öyküsünün son paragrafı)
.
.
.
.
#leylaerbil #hallaç #işbankasıkültüryayınları #öykü #okudumbitti #kitaptavsiyesi #okumakgüzeldir #kitapsever #instalike #okumakayrıcalıktır #okumavakti #bookstagram #book #okuyalım #kitaptutkusu #booklover #kitapkurdu #kitapsevgisi #kitapaşkı #bookoftheday #kitapfoto
Otobiyografik roman okurken, satırlar bu kadar merakla takip edilebiliyormuş demek ki
Üç cildin biraraya gelmesinden oluşan bu kalın kitapta Janet Frame, zorluklarla, mücadeleyle, kayıplarla geçen hayatını, kısıt koymadan, olduğu gibi anlatmış..Bu samimiyetin etkisiyle de bir solukta okunuyor
Frame'in yanlış teşhis sonucu uzun yıllar boyunca akıl hastanesinde kalması kitabın en çok ilgimi çeken bölümüydü arka kapağı okuduğumda ama sonrası daha da sürükleyiciydi. Atölye kitabımız olması dolayısıyla önümüzdeki hafta detaylı olarak tartışılacak. Kitap boyunca yazarın "Baykuşlar Öterken" kitabını ve kimi eserlerini hangi şartlarda yazdığına tanık olduğum ve Janet Frame'in anlatımını sevdiğim için baskısı bulunmayan üç kitabını da sahaflardan bulup okuyacağım. Tereddütsüz tavsiye ediyorum bu otobiyografik romanı sizlere
Janet Frame 1924 Yeni Zelanda doğumlu. 1956 da ülkesinden ayrılıyor, yedi sene boyunca Avrupa'da farklı ülkelerde tek başına ayakta kalıyor, kitap yazıyor, çalışıyor. Yeni Zelanda'yı ve oradaki aile kavramını, yaşanan günlük hayatı kısmen de olsa öğrenmek güzeldi. Yazarın ailesinin ve seyahati boyunca tanıştığı kişilerin fotoğraflarına da kitabın sonunda yer verilmiş. Genellikle çeviri kitaplar okurken, olayların geçtiği zamanı ve yaşananları, ülkemizle mukayese ediyorum ister istemez.Ve bu kitapta da, bir kadının tek başına Avrupa'ya yolculuk yapması, gittiği ülkelerde medeni ilişkiler kurabilmesi, güvenle dolaşabilmesi (o yıllar dolayısıyla) ilgimi çekti ve kimi zaman da gıptayla okudum...Ufuk açıcı, güzel deneyimlerden haberdar eden, sevdiğim bir kitap oldu.
.
.
.
.
.
#soframdabirmelek #janetframe #yapıkrediyayınları #yenizelanda #okudumbitti #2018sonkitap #tavsiyekitap #ckm #okumatölyesi #okumakgüzeldir #kitapsever #instalike #okumakayrıcalıktır