sena

4/10
·128 syf.··
2020 35. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 25 Kasım 2020 18:39
Murat Yalçın’ın Dayı Parçası kitabı 2020 yılında yayınlanmış. Kitap 39 kısa hikayeden oluşuyor lakin bu hikayeler, bütün bir romanın alıntılarıymış hissi veriyor okuyucuya. Karakterimiz, dayısının hastaneye yatışından ölümüne kadar yaşadığı süreci biraz sarkastik biraz da hüzünlü şekilde bizlere anlatıyor. Bu olaylar dizisini anlatırken sisteme karşı bazı eleştiriler yapmaktan da çekinmiyor. Örneğin dayısının yattığı hastanedeki koşullar, sağlık sektörü ve toplum hakkındaki düşüncelerini söylerken anlatmak istediği alt metni kolayca anlayabiliyoruz. Kitap dayı ve yeğen figürleri üzerinde yoğunlaşmış. Ama tipik bir dayı-yeğen ilişkisinden bahsedilmiyor, anladığımız kadarıyla karakterimizin ailesiyle arası çok iyi değil bu sebeple dayısını babası yerine koymuş, aralarında farklı bir bağ var. Doğal olarak dayısının yaşadığı sağlık sorunları onu derinden etkiliyor. Karakterin yaşadığı duygular, başarılı bir şekilde okuyucuya hissettirilmiş. Kitabı büyük beklentilerle açtım, maalesef ki bu beklentilerimin karşılığını alamadım. Kısa bir eser olmasına rağmen bir solukta bitirilecek kadar akıcı bir dile sahip değil. Okuyucuyu bazı kısımlarında tıkıyor ve yoruyor. Yazarın üslubunu çok beğendiğimi söyleyemem. Bazı cümlelerinin zorlama ve doğallıktan uzak olduğunu düşünüyorum. Buna karşın; yaptığı betimlemeler, özellikle hastane betimlemeleri hoşuma gitti. Bu sayede okurken ortamı ve mekanı kafamda kolayca canlandırabildim. Karşılaştığı hemşireler ve sağlık çalışanlarına karşı yaptığı benzetmeleri doğru ve yerinde buldum. Günlük hayatta sağlık sektöründe karşılaştığımız küçük ayrıntılara değinmesi hoş olmuş. En çok ilgimi çeken kısım ise, İki Uyku, Bir Kuyu” bölümü oldu. Bu bölümde Kaptan, İmam ve karakterimiz arasında geçen diyaloglar bir hayli ilginçti. Kesintisiz okuduğum tek
Dayı ParçasıMurat Yalçın (Editör) · Can Yayınları · 202058 okunma
Reklam
“Ben kız çocuğu, babayı cennetlik yapandan hani.”
2021
Etin bir bildiği var, beklemek çürütür.
Sayfa 41·Kitabı okudu
2021'e Girerken
Merak etmeyin kimse açlıktan gebermez ama zulümden, acıdan geberir. Bu yüzden yemekten çok çiçek lazım bize.
Sayfa 77·Kitabı okudu
2021'e Girerken

sena

, bir kitap okudu
6/10
·152 syf.·
Beğendi
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 03 Ocak 2021 15:40
·
2021 2. kitabı
Gamze Arslan
7/10 · 778 okunma