Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
EN GÜZEL ŞEREF YUDUMU
Paramparça bulutlar içinde, Sözleri bu kadar. Bir akıl duruyor, Zamanı bahtiyar. Bir güneş doğarsa, Yenisine hasret eder geceler. Bir akıl tutulmasına, Yarınlar emekler. Beklesin beni beklenecek şeyler, İçimde gözleri yeşermiş kelebekler. Sussun gitsin her şey yanımdan, Bir gönlümde ki kalsın hatırdan. Güneşi kim doğurursa bana gelmiş, Kim gecelere boyar buraları? Kalbimde hep bir heyecanlı, Sanki İstanbul'a inat. Paramparça bulutların orada, Sakince bir güneş doğuyor. Benim duam benden olanlara, Rüzgâr benden uzak kaçıyor. AYKUT BARIŞ ÇELİK
BU YA İŞTE BU
Midemi çay ile doyurdum, Kalbimi senle. Mevlam kadirdir, Ben virane. Kalbimi senle doyurdum, Dudaklarımı dudaklarınla şeref buyurdum. Sen kalbinle bilirsin bu şiiri sevgilim,
Reklam
BİR MELEK YERİ BURASI
Kapına geldim, Mutluluk desen oda var. Bir saf çocuk edasıyla belki, Hep adını koyamadığım güzel şeylerle. Ve artık İstanbul İstanbul değil, Seni gördükçe sanki hasret kaldığım tüm güzellik, Şimdi gönlümde amade.
M.Kemal hayatta iken CHP Edirne Milletvekili Şeref Aykut tarafından yazılan, kemalizme din diyen, uydurma kelimelerle yazılmış, saçma sapan bir kitap.
Kamalizm
Kamalizm
YAPRAK KANUNU
Yakılıyoruz onurumuzla, haysiyetimizle, Bir kalabalık harabe içinde, Kırık arzularla, Yeşeren dualarla, Yeniden yaratılma derdine düşüyoruz. Şeref şerefsizlik kıyafetinde, Sokaklar aydınlıktan aciz. Günahlar aldı başını gitti, Yaşamaya çalışıyoruz. Yeniden yeniden derdinde... Beni bırakın yabancılaşıyor ruhum, Geceler çöküyor adımlarıma meftun. Direnen sözcükler beynim de küfürce, Dumanım dumanlardan hallice. Yarın ölüm zamanım olsun o zaman. Dört köşeli bir ruhtan ötürü, Sabahı özlemiş vicdan, Lâl bağını kırar. Bu okunan ezan, Artık bu kadar. AYKUT BARIŞ ÇELİK
FÜRUZAN MEVA
Notlar aldım, çizgiler çizdim, Uzunca bir yol gittim. Kağıttan uçak yapıp yola saldım, Az gitti, uz gitti. Martılardan selâm gönderdim ama, Kime giderse bereketi. Şurada biri geliyor sandım,
Reklam
Laiklik taraftarlarının 1905’teki “iki Fransa’nın savaşı”ndan zaferle çıkışından derinden etkilenen birçok Jön Türk gibi Mustafa Kemal de Fran- sız laikliğini otantik bir laiklik biçimi olarak görüyor ve bunu Türkiye’de harfiyen uygulamak –hatta daha ileri götürmek– istiyordu. Fransa’daki ben- zeri gibi Türkiye’deki laiklik sadece devlet ve cami arasında bir ayrım yarat- mak yerine dini kontrol altına almayı ve dinin özel durumunu zayıflatmayı amaçlamaktaydı. Erken Kemalizm, din karşısında düşmanca bir tavır be- nimsedi ve laikliğin sadece otantik değil aynı zamanda yegâne olan bu for- munu içselleştirdi. Üstelik dinin bilimsel olarak yorumlanması sonucunda Kemalizm, dindarlığı laikliğin antitezi olarak gördü. Mustafa Kemal’in aksi- ne, erken dönem Kemalist ideologlar İslâm’ı yeniden şekillendirmeyi kayda değer bulmadılar ve Kemalizm’i böylesi bir laikliğe dayalı olan bir din hali- ne getirmek istediler. Milletvekili Şeref Aykut, 1936’da yayımlanan Kamâ- lizm adlı kitabında bunu “yaşam inancını teşvik eden bir din” olarak adlan- dırmıştır.48 1945 gibi geç bir tarihte, Türk Dil Kurumu tarafından hazırla- nan Türkçe sözlükte din ile ilgili olarak metaforik anlamda şu açıklamaya ve örneğe yer verilmiştir: “Tutkulu biçimde bağlanılan bir fikir veya ideal. Ke- malizm Türk’ün dinidir.”49 M.Şükrü Hanioğlu - Kemalizm’in Tarihî Kökenleri Adli Makaleden Alintıdir. 48 Şeref Aykut, Kamâlizm: C.H. Partisi Programının İzahı, Muallim Ahmet Halit Kitap Evi, İstanbul, 1936, s. 3. 49 T.D.K. Türkçe Sözlük: Türk Dil Kurumu Lûgat Kolu Çalışmalarıyla Hazırlanmıştır, Cumhuriyet Basımevi, İstanbul, 1945, s. 153.
ARALIK ÇEKİLİŞİMİZ BAŞLIYOR..
ÇEKİLİŞİMİZ BİTMİŞTİR. BUNCA ZAMAN EMEK VE KİTAP VEREN HERKESE SONSUZ TEŞEKKÜRLER. YÜREĞİNİZE SAĞLIK GÜZEL İNSANLAR.. Öncelikle bu çekilişe bağışladığı kitaplarla, emekleriyle, paylaşımlarıyla katkıda bulunan herkese çok teşekkür ederim. Sizlerin sayenizde çok daha güzellerini birlikte yapacağınıza şüphem yok. Şimdi kazananları seçme