Başındaki tesettürü ile Şeriat'a hayır diyenler var bir de! Yazık!..
~•~ “...bugün Türkiye'de solcu sınıf dışında milliyetçi zümrenin birlik olduğu gerçek şudur: Allah'a ve Resulüne evet, şeriate hayır!..” ... böyle bir görüş, güneşi kabul edip de ışığını inkâra kalkışmak gibi bir abes olur. ~•~
“...Ben bu çağın dışında kalmayayım da içinde mi boğulayım.”
~•~ Şeriate mi, tasavvufa mı, hangisine tutunuyorsunuz? — iki elimle tutunduğum dal birdir. Öbür profesör: — Hırsızlık edenlerin kolunu kesen şeriati çağımıza nasıl uydurabilirsiniz? — Hırsızlık cemiyetin kolunu kesmektir. Cemiyetin kolunu keseni kolsuz bırakmaksa toplumu kurtarmak... Şeriat, hırsızlık sürsün ve boyuna kol kesilsin diye emretmez. Hırsızlık kalksın ve kol kesilmesin saadetini getirir. Yani hastalık iyi olsun... Neden vücudu kurtarmak için kol kesen cerrahı şuçlamıyoruz? — Adaletsiz bir cemiyette hırsızlık kesilemez ki, bu kadar acı bir cezaya katlanılabilsin?.. — Gerçek adaletin şartlan da şeriatte... Buna rağmen suç işleyenlere verilecek ceza da bir tedavi... Başka bir profesör: — Siz bu fikirlerinizle çağ dışı kalmaya mahkûmsunuz. Yazık, ne kadar da istidatlı bir gençsiniz! Kıymayın kendinize!.. — Çağ dışı olmak için önce çağ nedir, onu anlamak", peşinden bütün ületleriyle çağımızı bilmek lâzımdır. Çağ bir takvim işi değildir. Asıl, doğum sancısı çekenlere «çağ dışı» mührünü basanlardır ki, çağ dışıdır. Kendi kendilerine yetemeyen, çağların gebe kaldığı yavruları göremeyenler, onların yüz çizgilerini heceleyemeyenler... islâmiyet lâv gibi fışkırdığı devirde çağının neresindeydi, üstünde mi, altında mı, içinde mi, dışımda mı?.. Çağ dediğiniz, onu açanın, geçmişi kapatanın ve geleceğe hükmedenindir. ~•~
Reklam
Doğduğumdan beri(:
~•~ Ne zamandan beri şeriatçi oldunuz? ~•~
Yaşasın meşrûtiyet-i meşrûa!.. Sağ olsun hakikat-i Şerîat terbiyesinden tam ders alan neyyir-i hürriyet!.. Tarihçe-i Hayat
Şeriat ve Tasavvuf!..
~•~ Aşkların aşkı ve o güneşi eritecek hararetin muazzam bir akıl inzibatı içinde korunması... îşte «Ne akılla olur, ne de akılsız» ölçüsündeki sır!.. Ya bu inzibatın ismi nedir? Şeriat... Şeriat O'nun, O var diye her şeyin var olduğu O'nun dışı, tasavvuf ise içidir. Bir saray düşünün... Bulutların üstünde, duvarları zümrütten ve çatısı yakuttan bir saray... Pencerelerinde, içeride binbir âvizeli bir ziyafet salonunu ihtar eden ışıklar... İşte O'nun ruhâniyet âbidesi olan bu sarayın dış mimarîsi şeriat, içi de tasavvuf; ve ne dış içten ayrılabilir ve ne iç dıştan... ~•~
Şeriat umuma, en küçük adamdan en büyüğüne kadar tebliğler manzumesidir. Öbürü ise açık bir kapı halinde herkese bir tebliğ manzumesi değildir. Netice davet noktasıdır. Fakat herkese mahsus değil... Şeriat umumîdir, Tasavvuf hususî...
Sayfa 100 - Büyük Doğu YayınlarıKitabı okudu
Reklam
1.000 öğeden 981 ile 990 arasındakiler gösteriliyor.