Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Başkasının küfrüne razı olmak (!)
Üçüncü Kısım: Küfr-i Hükmî: Küfrün kısımlarından üçüncüsü küfr-i hükmîdir. Bu, Allah'ı, kitaplarını, meleklerini, resullerini, ahiret gününü ve ahirette olacak şeyleri, şeriat ve şeriat ilimlerini hafife almak gibi Allah ve Resûlü'nün yalanlama alameti saydığı şeylerdir. Kendisinin küfrüne razı olmak da mutlak olarak küfürdür.
Sayfa 122
Şeriat der ki "Senin ki senin benim ki benim ." Tarikat der ki:" Senin ki senin ,benimki de senin". Marifet der ki "Ne benimki var ne senin ki". Hakikat der ki :" Ne sen varsın , ne ben".
Sayfa 230 - Doğan kitapKitabı okudu
Reklam
Ahlakın menşei nefsî kuvvetler olup, bunlar üç tanedir. 1. Konuşma: Bu idrak kuvvetidir. Bunun itidalli olanına hikmet denir. Hikmet nefsin bir melekesi olup, onunla doğru yanlıştan ayırt edilir. Konuşmanın aşırı olmasına ise cerbeze denir. Cerbeze, müteşâbih ayetler ve kader konusu gibi idraki zor olan şeylerden haberdar olmaya çağıran bir
Sayfa 111
Şeriat seninki senin benimki benim Tarikat seninki senin benimki senin Hakikat ne seninki senin ne benimki benim Der.
Sayfa 133Kitabı okudu
Şeriat; "Seninki senin, benimki benim" der Tarikat; "Seninki senin, benimki de senin" der Hakikat; "Ne seninki senin ne de benimki benim" der.
Şeriat der ki: Seninki senin, benimki benim. Tarikat der ki: Seninki senin, benimki de senin. Marifet der ki: Ne benimki var ne seninki. Hakikat der ki: Ne sen varsın ne ben.
Reklam
Tasavvufta 4 Kapı
Şeriat beden için, Tarikat kalp için, Hakikât ruh için, Marifet Hakk içindir.
Sayfa 109Kitabı okudu
Ebû Said el-Harrâz [kuddise sirruh] şöyle demiştir: “Zâhiri hükümlere aykırı olan her bâtın bâtıldır." (…) Ey Hakkı isteyen akıllı talib! Bu zatlar, tarikat şeyhlerinin, hakikate ve Allah'a ulaştıran yolun erbabının büyükleridirler. Hepsi şeriatı tazim ederler, bâtıni ilimlerini Muhammedî sîrete ve hanif dinine göre bina ederler. Öyleyse, bilgisizce amel edip duran, maksudun dışına çıkan cahillerin amelleri seni aldatmasın. Onlar ki, tarikat şeyhlerinin yollarından ayrıldıktan, şeriat âlimlerinin yollarından çıktıktan, dosdoğru yoldan başkasına meylettikten ve en güzel şeriattan ayrıldıktan sonra hem fesada uğramışlar, hem fesada sürüklemişler, hem kendileri sapıtmışlar, hem de başkalarını saptırmışlardır. Yazıklar olsun onlara, onlara tabi olanlara ve onların işlerini güzel görenlere! Onlar, abidlere Allah yolunu kapatırlar, hakkı bâtıla karıştırırlar ve bile bile hakkı gizlerler
Sayfa 42
Severim ben seni candan içeri Yolum vardır bu erkandan içeri Beni bende demem bende değilim Bir ben vardır bende benden içeri Nereye bakar isem dopdolusun Seni nere koyam benden içeri
ızdırabın sonu yok sanma, bu alem de geçer, ömr-i fani gibidir, gün de geçer, dem de geçer, gam karar eyliyemez hande-i hurrem de geçer, devr-i şadi de geçer, gussa-i matem de geçer gece gündüz yok olur, an-ı dem adem de geçer bu tecelli-i hayat aşk ile büktü belimi, çağlıyan göz yaşı mı, yoksa ki hicran seli mi? inleyen saz-ı kazanın acaba bam teli mi? çevrilir dest-i kaderle bu şu'unun fili mi, ney susar, mey dökülür, gulgule-i cem de geçer, ibret aldın, okudunsa şu yaman dünyadan, nefsini kurtara gör masyad-ı mafihadan. niyyet-i hilkatı bul aşk-ı cihan aradan, önü yoktan, sonu boktan, bu kuru da'vadan utanır gayret-i gufranla cehennem de geçer. ne şeriat, ne tarikat, ne hakikat, ne türe, süremez hükmünü bunlar yaşadıkça bu küre cahilin korku kokan defterini tanrı düre! ma'rifet mahkemesinde verilen hükme göre, cennet iflas eder, efsane-i adem de geçer. serseri neyzen'in aşkınla kulak ver sözüne, girmemiştir bu avalim, bu bedyi' gözüne. cehlinin kudreti baktırmadı kendi özüne. pir olur sakiy-i gül çehre bakılmaz yüzüne, hak olur pir-i mugan, sohbet-i hemdem de geçer. -neyzen tevfik-
Edebifikir

Edebifikir

@edebi_fikir
·
09 Mayıs 18:35
Şairi olmak istediğiniz şiiri alıntılayın.
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.