Muhteşem bir eser. Bir kitapta karakter bakımından ne istiyorsanız, hemen hemen hepsi bu kitapta mevcut. Baş kahramanımız olan George gibi bir dostunun olmasını kim istemez ki? Onun gibi fedakar, düşünceli, sevgi dolu, sahiplenici bir dosta sahip olabildik mi ki? Kitabı okurken gerçekten de George ile ilgili tüm kısımlarda bu hislere kapıldım. Lennie’yi gözlerimin önüne getirdiğimde duyduğum şey ise bir anne sevkatiydi. Aslında tüm karakterler başlı başına yoğun bir analizi gerektiriyor. Crooks ile ilgili kısımlarda da oldukça hüzünlendim. Zenci diye dışlanıp, hor görülen ve yalnızlığa mahkum edilen bir adam. Curley’in şımarık karısına dahi öylesine üzüldüm ki tüm aksilikleri ve uçarılığı bu içinde boğulduğu yalnızlıktan ve yaptığı kötü tercihlerden kaynaklanıyor. Kısacası; tüm karakterleriyle şahane bir kitap, sonunda hüzüne boğuluyorsunuz. sevgisizlik, yalnızlık duygusu, ırkçılık, gerçekleşmeyeceğini bile bile hayallere tutunarak yaşama... hepsini bulacaksınız bu kitapta... Sanırım hayattan yorulmuş bir çok kişinin hayalidir uzaklarda kimsenin olmadığı bir yerde küçük bir ev, minik hayvanların bulunduğu bahçe ve her şeyi kendin ürettiğin bir yaşam... :(