والله إنّ النصر فوق الرؤوس ينتظر كلمة "كن" فيكون، فلا تشغلوا أنفسكم بموعد النصر، انشغلوا بموقعكم بين الحق و الباطل.
سيد قطب رحمه الله
Vallahi zafer başlar üzerinde, (Allah hükmü verdiğinde) hemen oluveren “ol” kelimesini beklemektedir. Bu yüzden siz kendinizi zaferin ne zaman geleceği ile meşgûl etmeyin. Siz, hakk ve bâtıl arasında sizin nerede olacağınız ile ilgilenin.
Seyyid Kutub rahimahullah
Eserleri tarafsız bir gözle okumanızı tavsiye ederim. Ömrünü Allah'ın varlığını ve birliğini ispata adamış, bunu anlatan eserler kaleme almış birini şirkle itham ediyorsunuz. Hoş değil..
Kur'an dışında her kitapta hatalar vardır. Gazali'nin kitaplarında da birçok hata mevcud. Ne yapalım şimdi bu alimleri silip atalım mı? Burada isimlerini verdiğiniz şahıslar kimdir bilmiyorum bile, ilk defa duydum. Oysa Ehli sünnet olarak bildiğim hocaların hiçbirinden bu zamana kadar Bediüzzaman ve Risale-i Nur'lar hakkında olumsuz bir ifade duymadım. Tam tersi kendisini hayırla andıklarına şahit oluyorum.
youtu.be/IfdQgCSmRvk?si=...youtu.be/jT3PQeVav2k?si=...youtu.be/QnVqB2-tJGM?si=...
Said Nursi'yi şirkle itham edip Seyyid Kutub okumanız da ilginç. Seyyid Kutub'u tekfir edenler de var, tefsirinde çok büyük hatalar olduğu söyleniyor, bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Ek olarak: Nurcu değilim. Seyyid Kutub da Said Nursi gibi saygı duyduğum biridir.
Ciحaن Oruç
@Cihan571
·
19 Nisan 21:46
ARAŞTIRINIZ
Şirk, küfür, hurafeler ve bidatler.
1000 kitap uygulamasını kullanmadan önce sadece risale-i Nur okuyanları nurcular olarak biliyordum ve uygulamayı kullanmaya başladıktan sonra popüler okunan bir kulliyat olmasından dolayı bir hevesle bende gençlik rehberi kitabını aldım ve içinde eski Türkçe çok kelime oldugunda 50 60 sayfa
«Biz, fikir ve sözlerimiz uğruna ölsek de, o fikir ve sözler ruhlu birer vücut olarak kalacak, yahut da onları kanlarımızla sulayıp canlılar, ruhlular arasında yaşatacağız...»
| Seyyid KUTUB
«Fikirlerim için ölmeyi göze alamam.
Çünkü yanılıyor olabilirim...»
| Bertrand RUSSELL
Bir tarafta inandığı/savunduğu fikirlerin mutlak gerçekliğinden hereketle bu fikirler uğruna kendisini ölüme hazır hisseden bir zihin.Diğer tarafta ise mutlak hakîkat'e hiç bir zaman ulaşılamayacağı savını ortaya koyan, tüm dünya görüşlerine ve tüm fikirlere kuşku ile yaklaşılması tezini savunan bir zihin. Bence son dönemde yaşamış iki önemli mütefekkirden çağımızın insanının öğreneceği çok şey var.
Dem Parti(HDP)'nin İslami bir hassasiyetlerinin olmadığını biliyoruz da bu kadar açığa vurmaları işin bir başka boyutu.
Üstad Seyyid Kutubun şu sözü geliyor aklıma;
İslam açık büfe değildir. Sadece istediğini seçip alma hakkına sahip değilsin! Ya İslam'ın tümünü alın, Ya da onu terkedin..! [Seyyid Kutub] ...
Onlar terkettiklerini açık bir şekilde haykırıyor işte
İdam edileceği vakit bir müftü gelir ve Seyyid Kutub'a (rahimehullah) La İlahe İllallah'ı söylemesini ister, Seyyid Kutub ise şöyle der: "Sen o ifade ile maaş alıyorsun ben ise canımı feda ediyorum”...
Ortada İslam'ın kabul edip razı olduğu,
yarısı İslam, yarısı cahiliye olan bir başka sistem yoktur. İslam'ın görüşü açıktır.
Hak bir tanedir, birkaç tane değil.
Bu hakkın dışında kalan her şey dalalettir.
SEYYİD KUTUB
Düşüncenize, kalbinize, fikrinize iyi gelen birini bulursanız,
Kıymetini bilin, ve sakın bırakmayın!
O sizin bu dünyada huzur sebebiniz,
Âhirette cennete vesileniz olabilir..
Seyyid Kutub
Yasa koyarak hakimiyet yetkisinin bulunduğunu iddia eden kişi, aslında ilahlık iddia ediyor demektir.
Onun bu iddiasını kabul eden veya koyduğu yasalara razı olan kişi, onun uluhiyet iddiasını onaylıyor demektir.
Seyyid Kutub رَحِمَہُمَ اللّہُ