İnsanoğlu beșer olması hasebiyle bazen öfkelenebilir. Bu durumda önemli olan öfkesine yenik düşmemek, hak ve adalet ölçülerini kaybetmemektir. Rabbimiz Kur'an-ı Kerim'de öfkeyi yenmeyi olgun müminlerin vasıfları arasında beyan etmiştir. "Onlar bollukta ve darlıkta infak ederler, öfkelerini yutarlar ve insanları affederler. Allah iyilik edenleri sever." (Âl-i imrân, 134) Kızgınlığı teskin etmek, öfkeyi õnlemek ve öfkenin zararlarından kurtulmak için, Fahr-i Âlem (s.a.v) çeșitli hadis-i şeriflerinde müminlere tavsiyelerde buIunmuştur. Öfkeli olduğunda eûzü besmele çekip Yüce Allah'a sığınmak, ayaktaysa oturmak, oturuyorsa uzanmak, abdest almak ve sűkût edip sessiz kalmak bu tavsiyelerdendir.
Bir lamba hüzniyle
Kısıldı altın ufuklarda akşamın güneşi;
Söndü göllerde aks-i girye-veşi
Gecenin âvdet-i sükûniyle...
Yollar
Ki gider kimsesiz, tehî, ebedi,
Yollar
Hep birer hatt-ı pür sûkt oldu
Akşamın sine-i gubârında.
Onlar
Hangi bir belde-i hayâle gider,
Böyle sessiz ve kimsesiz şimdi?
(Bir lambanın hüznüyle
Kısıldı altın ufuklarda akşamın güneşi;
Söndü göllerde ağlayışın yansıması gibi Gecenin sessiz dönüşüyle…
Yollar
Ki gider kimsesiz, boş ve sonsuz,
Yollar
Hep birer sessizlik çizgisi oldu
Akşamın tozlu göğsünde.
Onlar
Hangi hayal ülkesine gider,
Böyle sessiz ve kimsesiz şimdi?)
Tarih geçse bile ürün genellikle güvenlidir, ancak lezzet veya doku kaybı olabilir. Mesela, TETT'si geçmiş bir bakliyat hâlâ yenebilir ama muhtemelen daha zor pişecek ve daha lezzetsiz olacaktır. Özetle, SKT gıda güvenliği, TETT gıda kalitesiyle ilgilidir.