10/10
·223 syf.··
Beğendi
·
2026 26. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 25 Haziran 2026 10:50
Çocuklar insandır serisinin ilk kitabı olduğu yazıldır ama ikinci kitabı bulunmamaktadır. Ben çok eski bir basımını okudum, yeni basımlarında Ara Güler in çekimleri yer alıyormuş.Tüm öyküler güzeldi de son öykü başkaydı. Muharrem Yoğuntaş beni çok etkiledi. Tavsiye derim.
Allahın AskerleriYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 20171,651 okunma
Kuşçubaşı Eşref'in okurlarına
10/10
·560 syf.··
Beğendi
·
2026 11. kitabı
Böylesine önemli birini okumak bile sizin ne kadar doğru bir yolda olduğunuzun göstergesidir.Osmanlı Devleti'nin son zamanlarında yaşamış en önemli komutanlardan birini okuyan bir kişi ecdadına önem verir onun yolundan gider.
Kuşçubaşı Eşrefİsmail Bilgin · Timaş Yayınları · 2024737 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Çizgili
9/10
·198 syf.··
Beğendi
·
2026 22. kitabı
·
31 saatte okudu
·
Okunma: 24 Haziran 2026 19:00
Bazı kitaplar vardır, son sayfasını kapattığınızda yalnızca bir hikâye bitmez; aynı zamanda içinizde derin bir sorgulama başlar. Çizgili Pijamalı Çocuk benim için tam da böyle bir kitaptı. Kitap boyunca çocukların dünyaya ne kadar saf, önyargısız ve masum gözlerle baktığına tanıklık ediyoruz. Bruno ve Şmuel'in dostluğu, insanların aslında doğuştan ayrımcılık yapmadığını; nefretin ve ötekileştirmenin sonradan öğretildiğini çarpıcı bir şekilde gösteriyor. Bir yanda çocukluğun saflığı, diğer yanda savaşın acımasız yüzü tüm gerçekliğiyle okuyucunun karşısına çıkıyor. Yazarın sade ve akıcı anlatımı sayesinde kitap bir solukta okunuyor. Ancak beni en çok etkileyen nokta, hiç beklemediğim finali oldu. Son sayfalarda yaşananlar hem şaşırtıcı hem de yürek burkucuydu. Bu eser yalnızca geçmişte yaşanan bir savaşın hikâyesi değil; aynı zamanda insanlığın nefret, ayrımcılık ve önyargı karşısında neleri kaybedebileceğini anlatan güçlü bir uyarı niteliğinde. Bu nedenle özellikle siyasetçilerin, karar vericilerin ve toplumları yönlendiren kişilerin mutlaka okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Çünkü savaşların bedelini çoğu zaman en masum olanlar, yani çocuklar ödüyor...
Tarih
Çizgili Pijamalı ÇocukJohn Boyne · Tudem Yayınları · 202150,7bin okunma
Puan vermedi
​“İnsanın bu dünyadaki/evrendeki temel amacı nedir?(Kitap, sf 14)” İnsan bu dünyada doğar, büyür ve ölür. Bu yaşam süresince bir takım şeyler yapar ve bir gün elini, ayağını her şeyden çeker, ölür. Bilinmezsizliğe giderken, kendine ait bir yaşam biçimi oluşturmuştur ve bu yaşamda varolma mücadelesi vermektedir. İşte bu yaşamdaki insanın amacı nedir? Üstün Dökmen’e göre insanın bu dünyadaki/evrendeki temel amacı yarına kalmaktır. Bütün insanlık yarına kalmak için uğraşır ve çaba verir. İlk başta onun dünyada varolmasını sağlayan anne ve babanın şefkatleriyle büyür ve kendinin farkına varır. Daha sonra ebeveynlerinden kurtulan birey iş kurar, evlenir ve belki de onun yarında varolmasını sağlayacak çocuklarını meydana getirirler. Bundan sonra çalışıp, didinerek çocuklarını büyütür, onlara yardımcı olur ve bir ömrün son noktalarına gelir. Bazıları bu dünyada sanki önceden belirlenmiş olan bir ödevi yapmanın verdiği rahatlıkla; bazıları ise bu ödevi yapamamamın verdiği huzursuzlukla ölür. Tüm bunları yaparken insan, tek bir amaç ister; yarına kalmak. ​Yarına kalmak için önce insanlar çocuk yaparlar. Bu çocuk sayesinde genlerinin, kültürlerinin, inançlarının ve kendine has bir çok özelliğinin yarına kalmasını ister. Yani bir nevi adının gelecekte yaşamasını ister, bütün bunları yaparak. Bir şeyler yapar insan yarın için; çeşmeler, köprüler ve ibadet yerleri yaptırır. Fakat yaptırdığı tüm şeylerin üstüne adını yazdırarak.“Hiçbir eser bırakmasa , ağaçların gövdesine veya yere dökülmüş taze betona adını yazar.(Kitap sf 14) Yarına kalmak istemeyen insanlar bile yarına kalmak için küçük bir şey yapar. Örneğin; Franz Kafka, bir arkadaşına öldükten sonra bütün eserlerinin ona verilmesini ister. Kafka arkadaşından bu eserleri yakmasını yani bir nevi yarına kalabileceği bu eserlerin
Varolmak, Gelişmek, UzlaşmakÜstün Dökmen · Remzi Kitabevi · 2009478 okunma
9/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2026 16. kitabı
Eserin, 7-8 yaşlarında bir çocuğun gözünden masalsı bir kurgusu var. Çocuğun bir adı yok. Annesi ve babası küçükken terk etmiş, dedesi ile birlikte dağlarda yaşıyor. Bulundukları yerde kendisinden başka çocuk yok. Tek başına oyunlar oynayıp, hayaller kuruyor. En büyük hayali ise Issık Göl'de gördüğü beyaz gemiye binip babasına kavuşmak. Bu Beyaz gemi, onun için yalnızca bir ulaşım aracı değil; aynı zamanda umudun, özgürlüğün ve hayallerinin simgesidir. Köydeki insanlar bencil, çıkarcı ve acımasızdır. Özellikle Orozkul karakteri, güç ve çıkar uğruna insani değerleri hiçe sayan yozlaşmış tiplerin sembolüdür. Dede Mümin ise eski değerleri, doğa ile uyumu ve insan sevgisini korumaya çalışan bir figürdür. Eser boyunca çocuğun hayalleri ile yetişkinlerin gerçekleği arasında sürekli bir çatışma vardır. Sonunda bu iki dünya arasında uçurum kapanmaz. Çocuğun beyaz gemiye ulaşma umudu gerçekleşmez ve trajik bir sona sürüklenir. Keşke sonu daha farklı olsaydı dediğim kitaplardan biri oldu, Beyaz Gemi. Bittiğinde "Çocuk için daha farklı bir son olabilir miydi?" diye düşündürüyor. Sade dili ve akıcı anlatımıyla çabuk okunan bir eser, okumak isteyenlere tavsiye ederim.
Edebiyat
Beyaz GemiCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202387,5bin okunma
8/10
·278 syf.··
2026 91. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 25 Haziran 2026 09:49
Yıllardır aşık olduğu adam onu kardeşi olarak görür ve aralarında hiçbir şey olmayacağını 20 yaşında, zor da olsa, kabullenmiştir. Rosie, 27 yaşında l Enzo'nun en yakın arkadaşıdır ve hala ona aşıktır. Teknoloji binasına yapılan saldırı sonrasında kaçırılır ve aylarca tutsak kalır. Ancak binayı imha eden kendisi olduğu için yakınları onun öldüğünü düşünür. Bu sırada Enzo, Rosie'ye karşı olan duygularını netleştirmeye başlamıştır. Herkes onun öldüğünü söylese de Enzo bunu kabul etmez... Bu son kitap, bundan önceki iki kitabı kafamdan sildi. Rosie için düzenlenen cenaze törenini okurken ben de ağladım. Kitabın içeriğini böyle beklemiyordum; araya zorunlu bir ayrılık girmesi beni şaşırttı. Açıkçası ben sürekli yan yana olan iki karakteri okuyacağımızı zannediyordum ama öyle olmadı.Keşke çift oldukları kısmı biraz daha okuyabilseydik, bence o sahneleri az okuduk. Yazar keşke bu kadar kısa kesmeseydi. Kitaplarını neden böyle kısa yazıyor anlamıyorum; uzatılması gereken konuları ve sahneleri uzatmıyor, çok yüzeysel bırakıyor. Oysa bu kitapta daha fazla sahne yazılabilirdi. Enzo'nun Rosie için ağlaması ve çabalaması gibi sahneleri okurken çok duygusallaştım. Yazar o duyguyu bana göre çok güzel aktarmış. Sonuç olarak serinin son kitabını beğendim.
1000Kitap
Saved by a GodMichelle Heard · Independently Published · 02 okunma