Bir çocuğun duyguları ebeveynleri tarafından kabul edilmediği ya da geçerli görülmediği zaman,çocuk kendisi için de aynı duygularla büyür. Bir yetişkin olarak,yoğun duygularına çok az tolerans gösterir ya da göstermez. Bu duyguları gömebilir ve kızgın,üzgün,gergin,öfkeli ya da mutlu olduğu için kendini suçlayabilir. Duygularla ilgili doğal insani deneyimler,gizli bir utanç kaynağı haline gelir. " Benim sorunum ne ?" kişinin kendisine çok sık sorduğu bir sorudur.