Kitaba başlarken isminden ve başlangıç kısmından dolayı denizlerde kaybolan ve ıssız bir adada hazine bulup zengin olan bir adamın hikayesini okumayı ummuştum.
Kitabın başlangıç örüntüsü bu yönde işaretler vermesine karşın hayata dair düşünceler, sosyal, psikolojik , siyasi tespitlerin bir olay örüntüsü üzerinden yansıtıldığına şahit oldum.
çaresizliği iliklerinize kadar hissettiriyor bunu sürekli gün gün hissediyorsunuz ve sonunda mutlu bir son beklentiniz kalmıyor kitap beklenti oluşturuyor ve o sonu tahmin ediyorsunuz adeta ....