Fiziksel evrendeki her şey elektron gibi atom-altı partiküllerden oluşur. Doğaları gereği partiküller saf potansiyel olarak var olduklarında, gözlenmedikleri sürece dalga evrelerindedirler. Gözlemlenene kadar potansiyel olarak "her şey" ve "hiçbir şey"dirler. Gözlemlenene kadar her yerde ve hiçbir yerde var olurlar. Bu yüzden fiziksel gerçekliğimizdeki her şey saf potansiyel olarak var olur.
Atomlar ağırlıklı olarak boş alanlardır, atomlar enerjidir. Şunu düşünün: Yaşamınızda fiziksel olan şeyler somut madde değildir, hepsi enerji alanı ya da bilginin frekans kapılarıdır. Madde "bir şeyden" (partikül) ziyade "hiçbir şey"dir (enerji).