Lacan'ın Althusser'ci yorumlanışı, imgeselin sürekli yanlış tanıma olanağı olarak edindiği işleve, yani sembolik talep (çağrılan ad) ile bu adın sahiplenilişinin istikrarsızlığı ve tahmin edilemezliği arasındaki eşölçülemezliğe odaklanır. Eğer çağrılan ad gönderme yaptığı kimliği gerçekleştirmeye çalışırsa, imgeseldeki yolundan çıkan performatif bir süreç olarak işlemeye başlar. Zira imgesel kesinlikle yasa tarafından işgal edilmiş, yasa tarafından yapılandırılmıştır, ama doğrudan yasaya itaat etmez. O halde Lacan'cıya göre imgesel, kimliğin söylemsel -yani sembolik-kuruluşunun imkansızlığına işaret eder. Kimlik sembolik tarafından asla tamamen bütünselleştirilemez, çünkü düzenleyemediği şey, imgeselde kimliği tartışmalı olan bir alan, bir düzensizlik olarak ortaya çıkar. Bu nedenle Jacqueline Rose, Lacan'cı bir bakışla, bilinçdışını, semboliğin cinsiyete dayalı kimliği tutarlı ve bütünlüklü bir biçimde kurmasını engelleyen şey olarak tanımlar. Bu tamına göre bilinçdışına işaret eden şey, imgeselin dildeki işleyişine niteliğini kazandıran kaymalar ve boşluklardır
ne yiyorsak oyuz
Yediğimiz besin, sindirildikten sonra bağırsaklarda emilerek kana karışır. İçindeki temel besi öğeleri, gövdemizin her yanmdaki hücrelere ulaşır. Bu hücrelerde, metabolizma yoluyla bozulmaz ve cansız olan maddelerin karmaşık ve kolay değişebilir canlı malzemeye, ya da protoplazmaya dönüştüğü, onarım süreci gerçekleşmektedir. Uygun beslenme aracılığıyla uygun bileşenleri alabilen bir hücre, inanılmaz bir kendini onarma yeterliliğine sahiptir. Ama eğer bu bileşenleri alamazsa, büyümesi durur, ya da denetimden çıkar. Metabolizmanm gerçekleştiği temel yaşam birimi olan hücrenin; önemli amino asitlere, doğal vitaminlere, organik minerallere, belli başlı yağ asitlerine, arınmamış karbohidratlara, ve henüz bilinmeyen başka etmenlere gereksinimi vardır.
Reklam
Hikâyenin birçok şekli vardır. Anlatanın heyecanına bağlı olarak özetle ya da ayrıntılı şekilde anlatılabilir. Özetle, Ebu Kasım zengin bir tüccardır ve ticarette daha iyi iş yapabilmek için zenginliğini saklamaya çalışacak kadar da cimri biridir. Kendini fakir gösterebilmek için zevksiz, eski püskü terlikler giyer. Bunun insanları şaşırtacağını
Ne tarafa dönerseniz dönün, bu sınıf farklılığı laneti, bir taş duvar gibi karşınıza çıkar. Ya da bir taş duvardan çok bir akvaryumun camına benzer, yokmuş gibi yapmak çok kolaydır, ama öteki yanına geçmek imkansızdır.
Sayfa 163
“Ne tarafa dönerseniz dönün, bu sınıf farklılığı laneti, bir taş duvar gibi karşınıza çıkar. Ya da bir taş duvardan çok bir akvaryumun camına benzer; yokmuş gibi yapmak çok kolaydır, ama öteki yanına geçmek imkansızdır.”
Sayfa 163Kitabı okudu
Ne tarafa dönerseniz dönün, bu sınıf farklılığı laneti, bir taş duvar gibi karşınıza çıkar. Ya da bir taş duvardan çok bir akvaryumun camına benzer, yokmuş gibi yapmak çok kolaydır, ama öteki yanına geçmek imkansızdır.
Reklam
114 öğeden 101 ile 110 arasındakiler gösteriliyor.