Kitap Körlük kitabının devamı ve yine aynı isimsiz ülkede geçiyor. Politikacıların kendi emellerini gerçekleştirmek ve toplumu da bunun kendileri için, ülkeleri için daha iyi olacağına ikna etmek için her araca başvurabileceğini bize bir kere daha gösteriyor. Bu distopik olayların günümüz Türkiye'sine benzemesi ise insanı biraz tedirgin ediyor maalesef. Bir ülkede ki herkesin kör olması için her zaman bir salgın gerekmez.