ANLAR Eğer, yeniden başlayabilseydim yaşamaya, İkincisinde, daha çok hata yapardım. Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım. Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar, Çok az şeyi ciddiyetle yapardım. Temizlik sorun bile olmazdı asla. Daha çok riske girerdim. Seyahat ederdim daha fazla. Daha çok güneş doğuşu izler, Daha çok dağa tırmanır, daha çok nehirde yüzerdim. Görmediğim bir çok yere giderdim. Dondurma yerdim doyasıya ve daha az bezelye. Gerçek sorunlarım olurdu hayali olanların yerine. Yaşamın her anını gerçek ve verimli kılan insanlardandım ben. Yeniden başlayabilseydim eğer, yalnız mutlu anlarım olurdu. Farkında mısınız bilmem. Yaşam budur zaten. Anlar, sadece anlar. Siz de anı yaşayın. Hiçbir yere yanında termometre, su, şemsiye ve paraşüt almadan, Gitmeyen insanlardandım ben. Yeniden başlayabilseydim eğer, hiçbir şey taşımazdım. Eğer yeniden başlayabilseydim, İlkbaharda pabuçlarımı fırlatır atardım. Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayaklarla. Bilinmeyen yollar keşfeder, güneşin tadına varır, Çocuklarla oynardım, bir şansım olsaydı eğer. Ama işte 85'indeyim ve biliyorum... ÖLÜYORUM... Jorge Luis BORGES
Anlar...
Eğer, yeniden başlayabilseydim yaşamaya, İkincisinde, daha çok hata yapardım. Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım. Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar, Çok az şeyi Ciddiyetle yapardım. Temizlik sorun bile olmazdı asla. Daha çok riske girerdim. Seyahat ederdim daha fazla. Daha çok güneş doğuşu izler, Daha çok dağa tırmanır, daha çok nehirde yüzerdim. Görmediğim bir çok yere giderdim. Dondurma yerdim doyasıya ve daha az bezelye. Gerçek sorunlarım olurdu hayali olanların yerine. Yaşamın her anını gerçek ve verimli kılan insanlardandım ben. Yeniden başlayabilseydim eğer, yalnız mutlu anlarım olurdu. Farkında mısınız bilmem. Yaşam budur zaten. Anlar, sadece anlar. Siz de anı yaşayın. Hiçbir yere yanında termometre, su, şemsiye ve paraşüt almadan, Gitmeyen insanlardandım ben. Yeniden başlayabilseydim eğer, hiçbir şey taşımazdım. Eğer yeniden başlayabilseydim, İlkbaharda pabuçlarımı fırlatır atardım. Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayaklarla. Bilinmeyen yollar keşfeder, güneşin tadına varır, Çocuklarla oynardım, bir şansım olsaydı eğer. Ama işte 85'indeyim ve biliyorum... ÖLÜYORUM... Jorge Luis Borges
Şiir
Reklam
Sorun! -Bu benim kaderim! (1)
Kıymetli dostlar Hayatımda çokca cevap aradığım ve sosyal hayatta sorun olarak gördüğüm soruları, kendimce cevaplayacağım bir seri yapmak istiyorum. Bu serinin öne çıkacak özelliği zannımca zor meseleleri basit ve anlaşılır bir dil ile anlatmak olacak. Yani bu konuyu ilk okul, orta okul düzeyinde herkesin çok rahat anlayacağı bir şekilde anlatmaya çalışacağım. Çocuğunuza veya öğrencilerinize anlatmak isterseniz bu metin çok yardımcınız olur. Ben de ilk okul öğrencilerim için yazıyorum aslında :) Her şeyin en iyisini Allah bilir. Bu platformda bir kişinin dahi Marifetullah ve Rasulallah sav aşkını arttırabilirsek ne mutlu bize. Sorun 1. - Kader- Kaderi Allah'ın El Alim ve El Kadir esmaları bağlamında örnekler ile cevaplandırmaya çalışacağım. Örneğin, Sınıfta iki arkadaş var: Ahmet çalışkan, Mehmet tembel. İkisi de yarın sınava girecek. Gece oluyor, ikisi de evlerine çekiliyor. Ahmet kitabı açıp çalışıyor. Mehmet ise kitabı kenara koyup telefonla oyun oynuyor. Ertesi gün sınav oluyor. Ahmet yüksek not alıyor, Mehmet kalıyor. Mehmet sınava girmeden önce veya kaldıktan sonra şöyle diyor: “Hocam, benim kaderimde kalmak varmış. Allah yazmış. Ben ne yapayım? Benim suçum ne?” Şimdi duralım ve soralım: Gerçekten Mehmet’in suçu yok mu? Dün gece telefonla oynarken kafasına silah dayayan mı oldu? Hayır. Mehmet kendi isteğiyle, içinden geçirdiği bir tercihle kitabı değil telefonu seçti. Kimse onu zorlamadı. Oyun oynarken keyif alıyordu, istiyordu. Ama şimdi sonuç kötü olunca, suçu kadere atmaya çalışıyor. İşte kader konusundaki en büyük yanlış algı tam burada başlıyor. Çünkü Mehmet, “Allah yazdı” sözünü yanlış anlıyor. Bunu anlamak için şimdi El-Alîm ismine bakalım. El-Alîm Ne Demek? El-Alîm, Allah’ın her şeyi, hiçbir şey O’na gizli kalmaksızın bilmesi demek. Ama bu
1000Kitap
Eğer, yeniden başlayabilseydim yaşamaya, ikincisinde daha çok hata yapardım, kusursuz olmaya çalışmaz sırtüstü yatardım. Neşeli olurdum ilkimde olmadığım kadar. Çok az şeyi ciddiyetle yapardım. Temizlik sorun bile olmazdı. Daha çok riske girerdim. Seyahat ederdim daha fazla. Daha çok güneş doğuşu izler, daha çok dağa tırmanırdım. Daha çok nehirde yüzerdim. Görmediğim bir çok yere giderdim. Dondurma yerdim doyasıya ve daha az bezelye... Gerçek sorunlarım olurdu hayali olanların yerine. Yaşamın her anını gerçek ve verimli kılan insanlardanım ben. Yeniden başlayabilseydim eğer, yalnız mutlu anlarım olurdu. Farkında mısınız bilmem. Yaşam budur zaten. Anlar. Sadece anlar. Siz de anı yaşayın. Hiçbir yere yanımda termometre, su, şemsiye ve paraşüt almadan. Gitmeyen insanlardanım ben. Yeniden başlayabilseydim eğer, hiçbir şey taşımazdım. Eğer yeniden başlayabilseydim... Pabuçlarımı fırlatır atardım. Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayaklarla. Bilinmeyen yollar keşfeder, güneşim tadına varır, çocuklarla oynardım. Bir şansım olsaydı eğer... Ama işte 85’imdeyim ve biliyorum..... ÖLÜYORUM..... Jorge Luis Borges
İnsan ve Hayat
Eğer, yeniden başlayabilseydim yaşamaya, İkincisinde, daha çok hata yapardım. Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım. Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar, Çok az şeyi Ciddiyetle yapardım. Temizlik sorun bile olmazdı asla. Daha çok riske girerdim. Seyahat ederdim daha fazla. Daha çok güneş doğuşu izler, Daha çok dağa tırmanır, daha çok nehirde yüzerdim. Görmediğim bir çok yere giderdim. Dondurma yerdim doyasıya ve daha az bezelye. Gerçek sorunlarım olurdu hayali olanların yerine. Yaşamın her anını gerçek ve verimli kılan insanlardandım ben. Yeniden başlayabilseydim eğer, yalnız mutlu anlarım olurdu. Farkında mısınız bilmem. Yaşam budur zaten. Anlar, sadece anlar. Siz de anı yaşayın. Hiçbir yere yanında termometre, su, şemsiye ve paraşüt almadan, Gitmeyen insanlardandım ben. Yeniden başlayabilseydim eğer, hiçbir şey taşımazdım. Eğer yeniden başlayabilseydim, İlkbaharda pabuçlarımı fırlatır atardım. Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayaklarla. Bilinmeyen yollar keşfeder, güneşin tadına varır, Çocuklarla oynardım, bir şansım olsaydı eğer. Ama işte 85'indeyim ve biliyorum... ÖLÜYORUM...
İŞTE DÜNYANIN EN ÇOK OKUNAN ŞİİRİ ANLAR Eğer, yeniden başlayabilseydim yaşamaya, İkincisinde, daha çok hata yapardım. Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım. Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar, Çok az şeyi Ciddiyetle yapardım. Temizlik sorun bile olmazdı asla. Daha çok riske girerdim. Seyahat ederdim daha fazla. Daha çok güneş doğuşu izler, Daha çok dağa tırmanır, daha çok nehirde yüzerdim. Görmediğim bir çok yere giderdim. Dondurma yerdim doyasıya ve daha az bezelye. Gerçek sorunlarım olurdu hayali olanların yerine. Yaşamın her anını gerçek ve verimli kılan insanlardandım ben. Yeniden başlayabilseydim eğer, yalnız mutlu anlarım olurdu. Farkında mısınız bilmem. Yaşam budur zaten. Anlar, sadece anlar. Siz de anı yaşayın. Hiçbir yere yanında termometre, su, şemsiye ve paraşüt almadan, Gitmeyen insanlardandım ben. Yeniden başlayabilseydim eğer, hiçbir şey taşımazdım. Eğer yeniden başlayabilseydim, İlkbaharda pabuçlarımı fırlatır atardım. Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayaklarla. Bilinmeyen yollar keşfeder, güneşin tadına varır,
Reklam
Reklam