Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Şimdi milletin adı Türk, konuştuğu dil güzel Türkçe idi. Türklük, şerefli bir ulusluktu.
En büyük Türklerden biri olan Yıldırım Bayazıd'ın anası Türk değildir. Hangi Türkçü onu Türklük kadrosundan çıkarmıştır veya çıkarabilir? İstiklâl Marşı şairi Mehmed Akif in babası Arnavut, ülküsü de Türkçülüğe aykırı olan ümmetçilik olduğu halde, hangi Türkçü Mehmed Akif için Türk değildir demiştir?” Mesele Yıldırım Bayazıd veya Mehmed Akif kadar Türk olabilmektedir...
Şüphesiz, “Cumhuriyet kadını” ideal tipi, Türk milliyetçiliğini içselleştirmiştir. Onun önde gelen temsilcilerinden birisi, “biz, kadın, erkek bir tek varlığız. O varlık yüce Türk varlığıdır” vurgusuyla,2“ her okul günü sabahı varlıklarını “Türk varlığına armağan” eden çocuklar gibi, kadınların da kolektif bir Türklük içinde eridiğini dile getirmiştir. Buna karşılık, söz konusu tip, eski Türk kültür, hayat ve geleneklerinden yola çıkılarak değil, Batı toplumlarına bakılarak inşa edilmiştir.
Sayfa 703Kitabı okudu
Yeryüzünün neresine yerleşmiş olurlarsa olsunlar, İsrailli toplulukların mensûpları, kendi aralarında, yüzyıllar boyunca, "gelecek yıl Kudüs'te buluşalım/buluşacağız andını içerek aslî anayurtlarını anmış ve ona bağlılıklarını çarpıcı biçimde teyid etmişlerdir.
Belirttiğimiz gibi, Mustafa Kemal'in denetiminde hazırlanan yurttaşlık bilgisi kitaplarında da “din”in Türk milletinin oluşumunda önemli bir rol oynamadığı dile getirilmiştir.38 Onun yaklaşımına nazaran, “Türkleşir” ve “mu'asırlaşırken,” “İslâmlaşma”ya gerek bulunmamaktadır. Son unsur, onun gözünde, milletleşme kadar medenileşmenin de önündeki temel engellerden biridir. Cumhuriyet kurucusu, “Arab İslâm hukuku” kavramsallaştırmasının” ortaya koyduğu gibi İslâmiyeti, kendisini derinden etkileyen (Oryantalist,M.A)Caetani'nin görüşleri çerçevesinde, “Arap kültürünün ürünü” olarak görmüş ve onun Türklük üzerindeki olumsuz tesirlerini ortadan kaldırmanın gerektiğini varsaymıştır.40
Sayfa 656Kitabı okudu
Mustafa Kemal, İstiklâl Harbi süresince belirli alanlara münhasır kalan Türkçülüğü tedricen öne çıkartacak, askeri zafer sonrasında ise egemen ideoloji haline getirecektir. Resmi organın yayın siyaseti de bu gelişmeyi yansıtmaktadır. Başlangıçta nadir görülen, Müslüman milliyetçisi analizler denizinde adacıklar halinde kalan Türklük vurguları,” tedricen ivme kazanmış; Besim Atalay ve İzzet Ulvi (Aykurt)'un Ergenekon efsanesi, Orhun yazıtları, eski Türk topluluklarında kadının sosyal konumu, Türklerin İslâmiyet öncesi dinleri benzeri konulardaki yazıları,* Rıza Nur'un Cahun'a atıflar yapan değerlendirmeleri,* Tunalı Hilmi'nin marşları, süreç içinde gazeteyi Türkçü bir iletişim aracına dönüştürmüştür.
Sayfa 524Kitabı okudu
Türklük ölmeyecek ve öldürülemeyecektir.
Başlarken...
Bir millete hayat iksiri ruhu ile dilinin onun elinden alınmasından, daha büyük zarar verilemez.
Filibe yüz sene evveline kadar Bursa ve Eyüb gibi iliklerine kadar Türklük sinmiş bir şehirdi.
Sayfa 42 - İstanbul Fetih CemiyetiKitabı okudu
Müslüman milliyetçisi tezler, milli hudutlar içinde "İttihad-ı İslim" benzeri idealler, süreç içerisinde gündemden çıkarak yerlerini "Türklük" merkezli değerlendirmelere bırakacaktır. Mustafa Kemal'in 1926 yılında, Türk Ocakları Üçüncü Kurultayı murahhaslarını kabıilünde söylediği, "Biz doğrudan doğruya milliyetperveriz ve Türk milliyetcisiyiz" ifadesinin uzun süre açığa vuramadığı gerçek hislerini yansıttığı şüphesizdir.
Sayfa 382 - BağlamKitabı okudu
Geri199
1.000 öğeden 991 ile 1.000 arasındakiler gösteriliyor.