" Bene vixit bene latuit: ( Kendini iyi saklayan kişi iyi yaşar. "
Sayfa 408 - Altın Kitapları
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
VIXIT: Hayatını yaşadı.
...gömüldüğü yerin üzerinde bir tek şöyle yazıyordu: VIXIT*
Sayfa 64 - Kafe Kültür Yayıncılık.
Bakın, kötülük yapmıyor olmanız sizi iyi yapmıyor hayatta. Etrafta bu kadar kötülük varken, kötülüğü olmayan ama kıpırdamadan hiçbir şey yapmayan da kötüdür. İyilik eylem gerektiren bir şeydir. Tavşan sidiği gibi adamlar vardır, kokmaz, bulaşmaz. Ne katkın oldu senin hayata? Seneca anlatmış yüzlerce yıl önce "Neon ille vixit, sed diu fuit" yani "Uzun yaşamadı sadece uzun süre var oldu." Hiçbir şey yapmadan oturuyorsanız başınıza hiç dert gelmez. Eylem beraberinde sorun da getirir. Ses çıkarmadan oturuyorsan, hiç başına dert almadan, elde uzaktan kumanda yaşar durursun.
Sayfa 103·Kitabı okudu
Alıntı
Eğer şairin dediği doğruysa, bene vixit qui bene latuit [kendini saklayan iyi yaşar] Şu kesin ki, dünyada kuytu bir köşeden, gizlice duyulan ya da duyulabilen her şey kulağa çok büyüleyici ve nefis gelir.
Felsefe-Düşünce
bene vixit qui bene latuit. *kendini iyi saklayan kişi iyi yaşar.
Sayfa 408 - altın kitap
Alıntı