E.

"Kimsenin nasihat istediği yok, herkes onaylanma derdinde."
Reklam
7/10
·304 syf.··
Beğendi
·
2024 42. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 22 Haziran 2024 15:25
Nobel ödüllü yazarımız Olga Tokarczuk ne zamandır okumak istediğim bir yazardı ve Sür Pulluğunu Ölülerin Üzerinde adlı kitabıyla başlamak istedim, bence iyi bir tercihti. Kitabı genel anlamda bir cinayet öyküsü olarak adlandırabiliriz ama sadece bununla kalmıyor. Hayvan hakları konusunda yazarımızın ağır tenkitleri var ki kitap esasen bunun üzerine. Yine başkarakterimizin hobisi olan astrolojiyle alakalı bölümler de var ki açıkçası bu kısımlar hoşuma gitmedi çünkü astrolojiye inanmıyorum, bilimsel olarak da bir geçerliliği yok zaten. Ancak şöyle bir şey var ki, mesele yazarın fikirlerinin hepsini onaylamak ve desteklemek değil. Benim beğendiğim şey, yazarın dili oldu. Çok hafif, esen bir meltem gibi bir dili var. Haliyle kitap çok akıcı, bu açıdan benim çok keyif alarak okuduğum bir kitap oldu. Yazarın diğer kitaplarını eminim daha çok beğeneceğim.
Sür Pulluğunu Ölülerin Kemikleri ÜzerindeOlga Tokarczuk · Timaş Yayınları · 20203,067 okunma

E.

, bir kitap okudu
7/10
·304 syf.··
Beğendi
·
25 saatte okudu
·
2024 42. kitabı
Olga Tokarczuk
7.5/10 · 3.067 okunma
8/10
·282 syf.··
Beğendi
·
2024 40. kitabı
·
7 saatte okudu
·
Okunma: 17 Haziran 2024 18:11
Bu yazardan daha öncesinde "Zamanı Durdurmanın Yolları" adlı kitabını okumuştum ve çok beğenmiştim. Sanırım bundan daha popüler olan kitabı "Gece Yarısı Kütüphanesi" adlı kitabı benim listemdeydi, bugün okuma şansı buldum. Kitap, bir gece yarısı kütüphanesinde Nora adındaki kahramanımızı anlatıyor, öncelikle onun depresiflikle dolu yaşamını okuyoruz daha sonrasında bu gece yarısı kütüphanesinde önüne tonlarca farklı hayat çıkıyor. Biz de bu paralel evrenleri okuyoruz kitap boyunca. Açıkçası kitabı çok beğendim ama bence Zamanı Durdurmanın Yolları’na göre inanılmaz basit bir anlatımı vardı ve bu basitlik de "sade, yalın" dil havasında değildi. Yine eklemek gerekirse, kitap gerçekten bazı kısımlarda kişisel gelişime kaymıştı. Okuyucu başlangıçta Nora’nın ebeveynleriyle, yaşamındaki kişilerle hiç ilişki kuramayabilir çünkü çok garip bir şekilde anlatılmış hepsi. Daha sonrasında biraz empati yapabiliyorsunuz, bunun nedeni de işte kişisel gelişim pompalanması ve kurgunun gelişmemesi ama neyse ki bu da kitabın sonlarına doğru sırıtmıyor. Gerçekten, güzel ve etkileyici bir son yazmış yazarımız. Farklı farklı hayatlar yaşasak da, asıl önemli olan bakış açımızdır. Tavsiye ederim.
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,4bin okunma