Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
AMEL DEFTERİNİN SAĞ VEYA SOL TARAFINDAN VERİLMESİ NE DEMEKTİR?
Mahşerde, kitabının (amel defterinin) insana sağıyla; sağ tarafından verilmesi veya sol tarafından verilmesi tabirinde mühim nükteler vardır: Sağdan verilmesi, insanın bir işini kendi eliyle yapması, kendi kudreti, kendi vasıtasıyla istediği gibi yapması, kazanması demektir. Sağ eliyle yapması sağlam, dürüst, uygun, kendi lehinde iyi yapması; sol
_Olmak sözüyle, kişinin hiçbir şeye sahip olmadığı ve istek de duymadığı, yaratıcı bir varoluş biçimini anlatmak istiyorum. _Sahip olmak(olmamak) eğilimi, yaşamlarının ana konuları; para hırsı, şöhret ve yönetim gücüne erişmek olan batı toplumlarına özgüdür. _Sahip olmak eğilimindeki bir insan, mutluluğu başkalarına üstün olmakta ve fethetme,
Reklam
"İyi bilin ki yaratma da, emretme de yalnız O'nundur. Âlemlerin Rabbi Allah ne kadar yücedir!" (A'raf, 7/54) Bu âyette yaratma da, emretme de (hükmetme, yasama) bir ve tek olan âlemlerin Rabbi Allah'a has kılınmıştır. Bu sebeble hem yaratma hem de kevnî ve şerî emir (hüküm koyma ve yasama) O'na aittir.
 'Bilin ki yaratma da emir de O'nun hakkıdır' (Araf54).(Ayeti) aynı anda iki şeyi vurguluyor. Emir yalnız O'nundur. Emir burada mutlaktır; herhangi bir alan veya konuyla sınırlı değildir.      'Ayrılığa düştüğünüz herhangi bir şeyde hüküm vermek Allah'a aittir. İşte bu Allah benim rabbimdir. O'na güvenirim ve O'na yönelirim' (Şura 10). Önemli bir ilkeyi vurguluyor. İnsanların yaşamlarında yüzleştikleri şeylerde çözüm Yaradan'a bırakılmalı. Ayetteki 'herhangi bir şey' geneldir, mutlak olarak her şey demektir."
Sayfa 36
Tevhidin Hakikî mânâsı
Kâinatta; yaratma, rızık verme, bahşetme, rızkı kesme, yaşatma, öldürme, zengin kılma, fakir kılma, kuvvetli ve zayıf kılma, yüceltme ve alçaltma gibi ne kadar mefhum varsa hepsinin kaynağının Allah Teâlâ olduğuna yakinen inanmaktır. Bu yüzden Allah Teâlâ yaratmada, rızık vermede, yaşatmada, öldürmede velhasıl yerde ve gökteki tüm idare ve yönetim şekillerinde yegâne idarecidir. Hüküm verici ve kanun koyucu olarak da O’nu tek kabul etmek gerekir. İşte peygamberleri gönderen ve kitapları indiren O’dur. Allah Teâlâ şöyle buyuruyor: “Bilin ki yaratma da emir de O’nun hakkıdır. Âlemlerin Rabbi olan Allah Yüce’dir.” el-A’râf, 7/54.
"Şüphesiz ki rabbiniz, gökleri ve yeri altı günde yaratan, sonra arşa istivâ eden; geceyi, durmadan kendisini kovalayan gündüze bürüyüp örten; güneşi, ayı ve yıldızları emrine boyun eğmiş durumda yaratan Allah’tır. Bilesiniz ki, halk da emir de (yaratma ve yönetme) yalnız O’na aittir. Âlemlerin rabbi olan Allah yüceler yücesidir." Metoduyla Sizi terbiye etmeye, nizamı ile sizi bir araya getirmeye, şeriatı ve hükmü ile aranızda hükmetmemeye yetkili yegane rabbiniz Allah'tır. Yaratma ve hüküm işleri düzenlemek O'na aittir . Yaratırken, ortağı olmadığı gibi yarattıklarının işlerini düzenlemede de ortağı yoktur.
Reklam
EGEMENLİK KAYITSIZ ŞARTSIZ ALLAH'A AİTTİR! “İyi bilin ki yaratma da, emretme de yalnız O'nundur. Âlemlerin Rabbi Allah ne kadar yücedir!" (el-A'raf, 7/54) Bu âyette yaratma da, emretme de (hükmetme, yasama) bir ve tek olan âlemlerin Rabbi Allah'a has kılınmıştır. Bu sebeble hem yaratma hem de kevnî ve şerî emir (hüküm koyma ve yasama) O'na aittir.
Âlemlerin Rabbi Nasıl Tanınır?-5...
Allâh-û Teâlâ şöyle buyuruyor: “Yaratma da emir de onun hakkıdır.” Allâh-û Teâlâ bütün mahlukatı yalnızca kendisi yarattı. Emir verme (teşri koyma) de yalnız O’nun hakkıdır. Yaratma işinde nasıl O’nun ortağı yoksa, hüküm vermede de O’nun ortağı yoktur. Allâh hüküm vermede kendisine ortak koşulmasından asla razı olmaz.
Hak Yayınları
42 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.