Pierre Hadot sözleri ve alıntılarını, Pierre Hadot kitap alıntılarını, Pierre Hadot en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İyi bir hükümdar için halkı sadeliğe götürmek yeterlidir. Çünkü ne kadar çok yasak olursa, halk o kadar yoksullaşır; yasalar ve fermanlar" ne kadar ön plana çıkarsa hırsızların sayısı da o kadar artar (Laozi 57).
"Yanılsama (illusion), der Wittgenstein filozoflara, bu gündelik dilden uzak, derinlik ve hayranlık arama yanılsamasıdır. Kendisine yöneltilecek itirazı hayal eder: “Ama araştırmanız ne bakımdan önem kazanabilir, mademki ilginç olan, önemli olan her şeyi yıkıyor?” Wittgenstein cevap verir: “Yıktıklarımız iskambilden evlerden başka bir şey değildir ve biz onların üzerinde yükselmiş oldukları dil zeminini temizliyoruz (s:118)”. Bizi hayran bırakması gereken, en basit, en aşina olandır: Süleyman’ın sahte zaferi yerine tarlalardaki zambakların ihtişamını yeğlemeyi bilmek gerekir. "
Doğu Batı Yayınları - Çeviri: Murat ErşenKitabı okudu
"Felsefe, Wittgenstein’ın iddia ettiği gibi, dilin yanlış kullanımından doğmaz; daha ziyade dilin kaçınılmaz biçimde felsefi olmaya eğilim göstermeye yöneldiğini; yani meramını dil olarak anlatmaya, kendi anlatımsallığını ifade etmeye çalıştığını söyleyelim. İşte bu zorunlu, ama başarısızlığa yazgılı çaba içindedir ki felsefe kendi imkânsızlığını keşfeder; yani dilin aşılamaz sınırlarına; daha iyi bir ifadeyle, kendisi için, dil olan aşılmaz sınıra çarpar. K. Jaspers derdi ki: Aşkın’ın en yüce şifresi sessizliktir."
Doğu Batı Yayınları - Çeviri: Murat ErşenKitabı okudu
Dil; bölünemeyen şeyler örneğin sayısal düzendeki tek bir nokta hakkında hiçbir şey söyleyemez. Bunu ancak olumsuz biçimde, o bölünemeyen şeylerin zıtlarını inkâr ederek söyleyebilir. Her şeyin devinim ilkesi olan ilksel zekâ gibi basit tözler söz konusu olduğunda, söylem bunların özünü ifade edemez yalnızca onların etkilerini betimleyebilir ya da kendi zekâmızla karşılaştırarak bir şeyler söyleyebilir. İnsan zekâsı ancak son derece ender anlarda gidimli olmayan anlık sezgiselliğe yükselebilir, bunu da Tanrısal zekânın bölünmezliğini taklit edebildiği ölçüde becerebilir.