Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Meg-John Barker

Meg-John BarkerQueer yazarı
Yazar
Editör
8.1/10
12 Kişi
37
Okunma
0
Beğeni
719
Görüntülenme

Meg-John Barker Sözleri ve Alıntıları

Meg-John Barker sözleri ve alıntılarını, Meg-John Barker kitap alıntılarını, Meg-John Barker en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Cinsel ve toplumsal cinsiyet kimlikleri olduğumuz değil, yaptığımız şeylerdir ve performans yoluyla oluşmaktadır.
Kimlikler, kalıcı olarak ikamet edilen, sahiplenilen, korumaya alınan ya da reddedilen kategorilerinden ziyade keşfedilen, ziyaret edilen, yinelenen mekanlardır ve anlık olarak birinden diğerine doğru yaşanan bir akıştır.
Reklam
Queer zaman, aile, miras ve çocuk yetiştirme gibi uylaşımlar tarafından belirlenmemiş bir yaşamın potansiyelliğine gönderme yapar.
Sayfa 162Kitabı okudu
“Normalin rejimlerine” direndiğimizde şeyleri queerleştirmiş oluruz: Bu rejim, kimlik, davranış, görünüş, ilişkiler vb. alanlarında normal olma isteği taşıyan “normatif” idealleri barındırır.
Postyapısalcılar bilginin her zaman kısmi ve bağlamsal olduğunu düşünür. Bildiklerimiz resmin ancak bir parçasıdır ve kim olduğumuza, nerede durduğumuza ve zamana bağlıdır. Bilgi, tarafsız ya da nesnel olamaz: iktidar sistemlerinden azade değildir ve insanlar arasındaki güç ilişkilerini şekillendirir. (…) Kim olduğumuza dair gerçek bir hakikat yoktur. Kendimize dair her zaman pek çok hikaye anlatabiliriz ve bunların hiçbiri hakikat değildir.
Mutluluğun, bizi belli yaşam tercihlerine yönelten ve bazılarına da mesafe almamıza yol açan kültürel bir zorunlu buyruğa dönüştüğünü ileri sürüyor. Mutluluk, yaşamını “doğru” biçimde (evlilik, çocuklar, ev, kariyer vb.) yaşamak isteyenlere sunulmuş bir vaattir.
Sayfa 161Kitabı okudu
Reklam
…bizler belli bir mekandaki bilgi ve iktidar sistemlerinin faili olmakla kalmayıp aynı zamanda bunların sonuncuyuz da.
Sayfa 102Kitabı okudu
Hiçbir surette gerçek, otantik bir toplumsal cinsiyet performansı yoktur. Her toplumsal cinsiyet, bir taklit etme performansından ibarettir. Bir drag queen’in performansı, orijinalin kopyası değil, daha ziyade kopyanın kopyası olması anlamında, kadınlığa dair normatif modelin bir benzeridir.
Queer aktivizm, queer çalışmaları ve queer teori genellikle kimlik politikası karşıtlığında yani hakların kimlik temelinde savunulması fikrine karşı olmak noktasında ortaklaşır. Üç yaklaşım da, kişinin kendi kimliğini -ya da başkalarının kimliğini- sabitlemesinin sorunlu olduğunu ileri sürer. Böylesi bir sabitleme, insanların esnek olmadığını ve değişmenin olanaksız olduğunu hissetmesine veya onları oldukları gibi değil de, yalnızca parçalarıyla algılamamıza yol açabilir.
“Kişi, hiçbir zaman tam olarak gerçekleşmemiş bir öznelliği yapısöküme uğratamaz. Öznenin ölümünü ilan etmek için öncelikle kişinin kendi adına konuşma hakkının kazanılmış olması gerekir.”
Sayfa 148Kitabı okudu
54 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.