Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Meg-John Barker

Meg-John BarkerQueer yazarı
Yazar
Editör
8.1/10
12 Kişi
37
Okunma
0
Beğeni
707
Görüntülenme

Meg-John Barker Sözleri ve Alıntıları

Meg-John Barker sözleri ve alıntılarını, Meg-John Barker kitap alıntılarını, Meg-John Barker en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Jean-Paul Sartre’ye göre kendimizi (örneğin biyolojimize ya da bize biçilen toplumsal rollere göre) belli bir biçimde hareket etmek zorunda olduğumuzu düşünerek kandırmak bir “kötü niyet”tir. Aksine, bizler sürekli olarak kendisini yeniden yaratan, yaratmakta özgür ve yarattığından sorumlu olan varlıklarız.
Feministler de dahil olmak üzere herkes, genellemeler yapmaktan ve sanki bunlar tutarlı kategorilermiş gibi “kadınlar” ile “erkekler” hakkında varsayımlarda bulunmaktan kaçınmalıdır.
Reklam
Varoluşçular
Bir insanın değişmez şekilde belli bir kimliğe sahip olduğunu iddia etmek , kötü niyettir: insanların olduğundan başka türlü olabilme ve başka türlü seçim yapabilme özgürlüğünü reddetmektir.
Sayfa 33
“İnsan zihni kategoriler yaratır ve gerçekleri zorla bu kategorilere uydurmaya çalışır.” Alfred Kinsey
Kimlik; anlık, ırk, cinsiyet, sınıf, meslek, toplumsal cinsiyet gibi şeylerin içine doldurulduğu bir kap değildir. Kimlik, kişinin farklı yönleri arasındaki, bu yönlerin ötesindeki akışlardır. Kimlik, bir nehirdir, bir süreçtir. -Gloria Anzaldúa
“Kimlik; anlık, ırk, cinsiyet, sınıf, meslek, toplumsal cinsiyet gibi şeylerin içine doldurulduğu bir kap değildir. Kimlik, kişinin farklı yönleri arasındaki, bu yönlerin ötesindeki akışlardır. Kimlik, bir nehirdir, bir süreçtir.” Gloria Anzaldua
Reklam
“Kadınlar, kendilerine yönelik baskıya karşı kör kalmış halde; heteroseksüelliği doğal bir varoluş biçimi ya da olumlu bir seçim gibi görüyorlar. Oysaki heteroseksüellik aslında bir kurumdan ibarettir.” Adrienne Rich
…Rich, kadınların heteroseksüelliğe ve patriyarşik toplumsal cinsiyet ilişkileri geliştirmeye zorlandığını ileri sürdü. Bu durum, heteroseksüelliğin sağladığı imtiyazlar ve hazların yanı sıra heteroseksüellikten sapmanın yarattığı kayıp ve cezalar sayesinde gerçekleşir.
“Kimlikler, kalıcı olarak ikamet edilen, sahiplenilen, korumaya alınan ya da reddedilen kategorilerinden ziyade keşfedilen, ziyaret edilen, yinelenen mekanlardır ve anlık olarak birinden diğerine doğru yaşanan bir akıştır.” Noreen Giffney
Toplumsal cinsiyet, kim olduğunuz değil, ne yaptığınızdır.
Sayfa 79
Reklam
Queer
Queer teori ise dünyadaki her şeyi "ya şu ya bu" şeklinde ayırıp basitleştiren bu türden ikilikleri yıkmakla ilgilidir.
Sayfa 13 - Dipnot Yayınları
“Çoğu insan, cinsel tercihlerinin herkes için işe yarayan ya da yaraması gereken evrensel bir sistem olduğunu düşünme yanılgısı içinde.” Gayle Rubin
“Bedenlerimiz toplumsal cinsiyetimizi belirlemediği gibi, toplumsal cinsiyetimiz de arzularımızı belirlemek mecburiyetinde değil.” Judith Butler
Foucault'nun söylediği gibi, bizler belli bir mekândaki bilgi ve iktidar sistemlerinin faili olmakla kalmayıp aynı zamanda bunların sonucuyuz da.
Sayfa 102 - Dipnot YayınlarıKitabı okudu
"Normal" ve "anormal", "işlevsel" ve "işlevsiz" olarak görülen cinselliklerde tarih boyunca yaşanan değişimler, insanları bu kavramlar temelinde sınıflama fikrini ortaya çıkarmıştır. Keza, "normal" ile kast ettiğimiz şey de sorgulanmaya açıktır. Son zamanlarda listelenen pek çok "parafili" (anormal cinsel arzu) hem çok yaygındır hem pek çok kişi bunları rıza göstererek hayata geçirmektedir. Üstelik de bu arzuları hayata geçirenler psikolojik açıdan kendilerini iyi hissetmektedir. Öyleyse bunları neden anormal olarak niteleyelim ki? Büyük çaplı pek çok araştırma, insanlığın yarısının cinsel sorunları olduğunu göstermektedir. "Cinsel açıdan işlevsiz olmak" normal değil midir? Veyahut tam da cinsel açıdan işlevli olma fikri bu işlevsizliğin sebebi olabilir mi?
Sayfa 30 - Dipnot YayınlarıKitabı okudu
54 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.