Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Nilüfer Erdem

Nilüfer ErdemYunan Tarihçiliğinin Gözüyle Anadolu Harekatı yazarı
Yazar
Çevirmen
Editör
9.6/10
7 Kişi
29
Okunma
7
Beğeni
1.563
Görüntülenme

Nilüfer Erdem Gönderileri

Nilüfer Erdem kitaplarını, Nilüfer Erdem sözleri ve alıntılarını, Nilüfer Erdem yazarlarını, Nilüfer Erdem yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kurtuluş Savaşına katılan Bir Yunan asker
"29 Mart (16 Mart) 1921: Bütün gün muharebe iyiydi. Epey bir cesedimiz vardı. En azından bunlar gidiyor ve çileden kurtuluyorlar."
İsa’nın vaftiz edildiği gün olan ve İsa’nın doğumundan on iki gün sonra 6 Ocak’ta gerçekleştirilen Fota Yortusu akşamı Karamanlılar arasında büyük bir ateş yakılarak üzerinden atlama ve külünü kilisede özel bir yere yerleştirme geleneğine rastlanılmaktadır.
Reklam
ötüken yayınları %50 indirimli kitap kampanyasında bugün son gün
Grekov Kafkayevski

Grekov Kafkayevski

@Grekov_Kafkayevski
·
28 Nisan 2023 15:22
23 nisan 3 mayıs tarihleri arasında ötüken yayınlarının yapmış olduğu 50.000 kitapta %50 indirimden haberi olmayan varsa haberi olsun. kampanya dahilinde alınabilitesi yüksek olan çok sayıda kitap var bence. otuken.com.tr/tum-urunler.html (umarım haftasonu iddaa'dan iyi para alırım da ben de bu kampanyadan yararlanırım.)
Pesso'dan aktarılmış:
"Kimsenin gelmediği bir yerden kimsenin gitmediği bir yere götüren bir yol için neler verirdim. Hayatımı, bir tarlanın ortasında başlayıp başka bir tarlanın tam ortasında kaybolan bir yolun inşaasına vakfetmek isterdim."
Yapı Kredi Yayınları
Hijab ve Eşcinsellik - Bir Vaka Örneği ve Literatür Taraması
Ellie Ragland (2008) bunlara ek olarak örtüyü psikanaliz terimleriyle ilgi çekici bir şekilde yorumlamıştır. Örtünün "Kadın nedir?" sorusu kadar, erkek fallusunun iğdiş edilmesinin de bir belirtisi olarak, nasıl annesel ikilinin bir kalıntısı, ikilinin sözde bütünlüğünü geçersiz kılan ve kadının mutluluğunu engelleyen Babanın adının, dışarıdan gelen bir üçüncü haline geldiği bebek ve anne arasındaki bağlanma ilişkisinin bir izi olduğunu göstermiştir. Marylin Charles (2008) örtünmüş bir kadının görüntüsüne verilen tepkiye dair (genellikle Batılılarınki) ilginç bir gözlemde bulunur: Psikanaliz terimleriyle konuşacak olursak bu tepkinin paranoid-şizoid konuma ait olduğunu; kişinin kendisine sınır koyamamasından, kendi arzularını erteleyememesinden ve sonraya bırakamamasından türediğini; bunun başkalarına sınırları dayatmayla (bu durumda, örtü) ifade edilen bir kısıtlama ve yetersizlikten kayṇaklandığını belirtir.
Sayfa 213 - Nicola Luigi Bragazzi, Giovanni Del PuenteKitabı okudu
Seansta Bilinçdışı Düşlemin Bulunup Çıkarılması: Biçimin Tanınması
Kristeva (1984) "Şiir Dilinde Devrim" metninde kendisinin dilbilimsel bir kuram geliştirmesindeki yardımlarından dolayı Melanie Klein’a borçlu olduğunu belirtir ve kuramında Oidipus öncesi beden mefhumuna yeniden itibar kazandırır. Lacancı bir çerçeve içinde çalışmakla birlikte Kristeva, ayna evresinden önce meydana gelen, örneğin
Sayfa 99-100, Catalina BronsteinKitabı okudu
Reklam
Ölüm Dürtüsü Kavramı Klinik Alanda Hala Kullanışlı mı?
Eric Brenman'ın yazdığı gibi, nefret belirli bir darkafalılığın ortaya çıkmasına neden olur; kötülüğü sürekli olarak devam ettirebilmek de bu darkafalılık sayesinde mümkündür: Normal gelişimde sevgi, zalimliği dönüştürür; zalimliği sürdürebilmek için, insan sevgisini işleyişten alıkoyan adımlar atılmalıdır. Ben zalimlik etmenin sürdürülebilmesi için, amaca dair belirli bir darkafalılığın işin içine sokulduğu kanısındayım. Bu darkafalılığın işlevi, zihni sıkıştırıp insanlığı dışarı boşaltmak ve insancıl anlayışın zalimliği dönüştürmesini önlemektir. Bu şürecin sonucu, "insanlık dışı" bir zalimlik üretir. (1985, s. 273).
Sayfa 24 - Franco de MasiKitabı okudu
Ölüm Dürtüsü Kavramı Klinik Alanda Hala Kullanışlı mı?
Psikopatolojik yapının eylem kipini en iyi açıklayan yazar Herbert Rosenfeld'dir (1971). Rosenfeld, yıkıcı narsisizmi betimlerken, bazı ağır psikopatolojilerde kötü bir içsel varlığın -kötü kendilik- ülküleştirdiğini öne sürer. Bu patolojik çekirdek özneyi coşkularla temastan ve başkalarıyla ilişkilenmekten uzaklaştırır. Ülküleştirilen hasta kısım, her soruna basit bir çözüm vaat eden bir propaganda kullanarak kişiliğin geri kalanına giderek hâkim olur. Bu yapı, sağlıklı kısımlarının ele geçirilmesine izin verme eğiliminde olan hezeyanlı bir nesneye benzer; böyle bir nesnede sağlıklı kısımların buna meyilli olmasının nedeni, bu yolla acının tamamen kaybolması ve öznenin düşlemde her türlü ihlâl edici ve haz verici etkinliğe girişmekte serbest kalmasıdır. Bu hastaların yıkıcı narsisizmi, tıpkı üyelerinin yıkıcılıklarını artırmak için onları kontrol altında tutan bir liderinin hâkimiyeti altında örgütlenen bir suç çetesi gibi örgütlenir. Kişiliğin hasta kısmıyla ittifak halinde olan patolojik bir üstbenlik genellikle mevcuttur. Bu nedenle, kör bir itaat beklenir ve her türlü başkaldırı, saldırılarla ve tehditkâr suçlamalarla cezalandırılır.
Franco de Masi , Sayfa 22-3Kitabı okudu
sustuğumuzda tatsızlaşıyoruz, dedi edgar, konuştuğumuzdaysa gülünçleşiyoruz.
Sayfa 205Kitabı okudu
Kişi sevdiğini ancak ve ancak ondan vazgeçerek yeniden yaratabilir. Yeniden yaratı ancak kayıp kabul edilip yaş yaşandığında gerçekleşebilir.
Sayfa 216
Reklam
Fotoğraf varoluşsal olarak asla tekrarlanamayacak olanı mekanik olarak tekrarlar
Sayfa 208
Fotoğraf sanatçısı çektiği her harede o anı sonsuza dek durdurur bir anlamda. Nedir sanatçıyı buna yönelten? İç dünyasındaki hangi güdülenim akın zamanı müdahale etme çabasını yaratır?
Şeyleri onların olduğu gibi görmeyiz, onları kendi olduğumuz gibi görürüz
Sayfa 207
Oysa hiçbir zaman kendi benliğimin boşluğunun yoğunluğunu tam olarak kuramayacağımdan ancak bunu yok eden işaretlere başvurmak zorunda kalırım.
Sayfa 173Kitabı okudu
Kimsenin gelmediği bir yerden kimsenin gitmediği bir yere götüren bir yol için neler verirdim. Hayatımı, bir tarlanın ortasında başlayıp başka bir tarlanın tam ortasında kaybolan bir yolun inşasına vakfetmek isterdim.
Sayfa 105Kitabı okudu
54 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.