Puan vermedi·224 syf.··
Beğendi
·
2026 39. kitabı
Bu kitabı okumak sarsıcı ve etkileyici oldu benim için. İçindeki iki kadını da, acılarını da, umutlarını da,umutsuzluklarını da sanki tanıyor gibiydim. Melal ve Sadberk'in hikayesini öyle vurucu bir şekilde yazmış ki Funda hanım, iki hikayeyi de okur rahatlıkla içselleştirebiliyor. Melal ve Sadberk hayatları bir şekilde kesişen iki kadın. Ne yazık ki ikisinin de ortak noktası narsist bir eş ile evli olmaları. İkisinin de evlenmeden önce yaşadıkları mutlulukları ve evlendikten sonra adım adım gelen acıları anlatılıyor. Ve tüm bunlar anlatılırken, özellikle Melal'in göz göre göre, böyle bir hayatı seçtiğine bile kızamıyorsunuz. Altında yatan nedenleri okuyunca hak bile veriyorsunuz. Ama sonra? Herkesin bir dayanma sınırı vardır, sonrasında Melal bu azaptan kurtulacak mı dersiniz? İki kadının birbirine olan desteği aslında bu süreçlerde bunun ne kadar önemli olduğunu bizlere gösteriyor. Kartal ve Güneş'in hikayesi ise sizi bu hikayeden alıp bambaşka yerlere sürüklüyor. Karı-koca psikiyatrist olan bu çiftin, kendi dertlerine derman olmak için yaşadıkları şeyler ise hepimize örnek olacak türden. Kitabı çok beğendim. Öyle bir yerde bitti ki, hiç beklemiyordum ve öylece kitaba bakakaldım. Şimdi ikinci kitabı da okuyacağım ve bu iki kadın için farklı hayallerim var. Umuyorum ki devamı güzel bitecek bu hikayenin. Bir de o kadar çok alıntı ki var not aldığım. Bunları da 1k hesabımdan okuyabilirsiniz. Her biri pek kıymetli. Size soruyorum, narsist bir eş gerçekten değişir mi? Keyifli okumalar dilerim...
1000Kitap
Kocam Bir NarsistFunda Uçuk Er · Hayy Kitap · 2025426 okunma
Puan vermedi·274 syf.··
2026 10. kitabı
merhaba arkadaşlar... yaklaşık 2 yıl önce burada, 1k'da tesadüf eseri karşılaşmıştık Oğuz YILMAZ hocamızla... okuduğum ilk kitabı olan Kılavuzun Pusulası ile gençlik yıllarıma geri dönüp, öğrencilik maceralarımı tekrar yaşamıştım... ama bu kitapla sanki yıkıntılar arasında yeni bir inşa kurma çabası içinde buldum kendimi... ki hayatım da şu an öyle zaten, o ayrı... evet, bu zamana kadar filmler de dahil post-apokaliptik türü hiç ilgilimi çekmemişti... ama geçmişin izini sürmek için mızrağıyla yol alan LEKE ile Şimal Yıldızı'nın ışığıyla yola çıktım... her şeyin bittiği ya da her şeyin belki de ilk defa başlayacağı SIFIR NOKTASInı bulmak için yola koyulduk... bir anda bu yaşıma kadar hiç gitmediğim ama ne yazık ki felaketler sonucu çöken İstanbul'un içinde buldum kendimi... bekçilerden saklanınca Gölge ile kesişti yolumuz... sonra çok aylarımın geçtiği Ankara'ya gittik... daha sonra Tuz Gölü'e, Kızılırmak'a, Kapadokya'nın çatısı olan Uçhisar'ın zirvesine ve Nemrut'a... evet oralara sanki cehennemin kapısını çalmak için gitmişiz gibi ama başta yazdığım gibi Şimal Yıldızı'nın ışığının götürdüğü yere gittik Gölge ve Leke'yle; yalnızlığı ve aşkı doyasına tadıp, hayatta kalma çabasını verip, kayıplarla yüzleşerek... .. emeğinize, yüreğinize ve içinizdeki o uçsuz bucaksız dünyanıza sağlık Hocam... .. kıyamet sonrasını, tabi hayali anlamda, yaşamak isteyen varsa post apokaliptik eserleri eline almalı diyorum ve Şimal Yıldızı'nı okumaları istiyorum... iyi geceler 1k üyeleri... sevgilerimle...
Şimal YıldızıOğuz Yılmaz · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 202649 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
El Kızı
10/10
·400 syf.··
Beğendi
·
2026 14. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 09 Mart 2026 00:31
Kalemiyle ilk kez tanıştığım yazar Orhan Kemal yıllarca unutamayacağım bir kitabını içim ezile ezile, yer yer gözyaşımı ve hıçkırıklarımı tutamayarak, geçmişte yaşadığım acı hatıralarımı bana bir bir hatırlatarak, kitaba resmen içimi dökercesine okudum diyebilirim. Nazan'ın acı hikâyesi okurken, nice kadınlarımızın gül yüzlerinin solduruluşuna, hayatlarının altüst edilişlerine, hayallerinin yıkılışına bir kez daha şahit oldum. Nice hayallerle çıktığımız evlilik yolunda, birkaç ahlâksız ve vicdansız insanların yüzüne iyi niyetlerimizin suistimal edildiği, verdiğimiz emeklerin ve zamanın ziyan olduğu, kaybettiğimiz yılların geride bıraktığı enkazlara baktıkça bir kadının yine bir kadın yüzünden mahvolmasına sebep oluşu içler acısı ne yazık ki... Nazan'ın kaynanası Hacer kadın ve avukat eşi Mazhar Bey'in vicdansızlığı, insafsızlığı, ahlâksızlığı, vefasızlığı, iffetsizliğiyle ve bir evladın anneden koparılışına şahit oldum gözlerim dolarcasına okuyarak. Yıllardır eşinin ve oğlu Haldun'un bir yadigarı olarak sakladığı Elmas yüzüğün peşinde pervane gibi koşuşturan ahlâksız insanlarla yüzleştim tek tek. Hele biri vardı ki elime verseler bir kaşık suda boğacağım komşuları olan Naciye'nin ortalık karıştırması, gevezeliği, büyü muska işiyle uğraşıp kaynana ve gelini birbirine düşman edişi, yıllardır bu ailenin servetlerine göz dikişini gördükçe benim gibi kaşlarınız çatık olarak ve kitabın içine girip resmen müdahale etmek isteyerek okuyacağınızdan eminim. Nazan'ın kaynanasına gelince bütün bu acıların yaşanmasına sebep olduğu için iki cihanda da gün yüzü görmememesini dilediğim, yaşattığını yaşamadan ölmediğine sevindiğim. Bir edene bir eden bulunurmuş diyerek, Mazhar'ın bir "bar kızı" na tutulup eve nikahlı eşi olarak getirdiği Neriman'dan ettiklerini çekişine içimin yağları
El KızıOrhan Kemal · Everest Yayınları · 202615,4bin okunma
7/10
·272 syf.··
2026 3. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 30 Ocak 2026 01:22
Kitap ne yazık ki beni çok tatmin etmedi. Belgesellerini büyük bir beğeniyle takip ettiğim, Dünya’da ayak basmadık yer bırakmamış ve kitabı yazdığı dönemde 95 yaşında olan David Attenborough’dan çok daha ilgi çekici bir kitap beklerdim. Kendi son derece özgün hayat hikâyesini daha detaylı anlatmasını, buradan Dünya’nın bugünkü durumuna daha güçlü bir bağ kurmasını ya da en azından anıları üzerinden okuru etkileyici bir yolculuğa çıkarmasını isterdim. Ancak kitapta Attenborough’nun kişisel hikâyesi oldukça sınırlı ve yüzeysel kalıyor. Kendi yaşamından verdiği örnekler hızlıca geçiliyor; ardından doğayı bir süredir takip eden ya da bu konular üzerine biraz kafa yormuş hemen herkesin aşina olabileceği ekolojik bilgiler ve Dünya’nın mevcut durumu anlatılıyor. Bu kısımlar da kötü değil ama David Attenborough gibi bir isimden beklentim bu değildi. Kitap, yer yer herhangi bir ekoloji kitabının yazabileceği bir anlatı hissi veriyor; bu da yazarın kimliği düşünüldüğünde bende belirgin bir eksiklik duygusu yarattı.
1K
A Life on Our PlanetDavid Attenborough · Grand Central Publishing · 202042 okunma
Ülkemizde Zübükler Bitmez
10/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2026 3. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 14 Ocak 2026 01:02
Yıllardır okumak için erteleme yaptığım bu eşsiz yapıtı çok sevdiğim Orhan Kemal İl Halk Kütüphanesinde kitapların arasında kaybolduğum bir sırada buldum. Öncesinde emanet kitapları bırakıp hemen çıkma ve yeni ödünç kitap alma düşüncem yoktu. Neyse kitapla göz göze gelince kayıtsız kalamadım ve ödünç olarak alarak okumaya başladım. Okudukça üzerinde yaşadığımız ülkede zübüklerin ne yazık ki hala bitmediğini görmek bu ülke hakkında geleceğe yönelik tek bir hayal bile kurmanın yersiz olacağını acı acı idrak ettim. Romanı okurken yaşadığım hisler ise çoğunlukla gündelik hayatta yapmak isteyip yapamadığım da ki hislerimle aynı ölçülerde olması benim adıma çok daha anlamlı olmuştu. Son olarak iyiliğini istediğiniz masumiyet ve saflık konusunda zarar görmemesini istediğiniz sevdiklerinize önemle önerilmesi gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.
1K
ZübükAziz Nesin · Nesin Yayınevi · 20128,3bin okunma
Sarı Duvar Kağıdı
8/10
·72 syf.··
Beğendi
·
2026 3. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 13 Ocak 2026 22:30
Güzel, kısa ve hoş bir kitaptı. İthaki Yayınları’nın Karanlık Kitaplık serisinden okudum. Korkudan ziyade gerilim hissi uyandırdı ve bu yönüyle beni etkiledi; hatta bu etki bana yetmedi, devamının mutlaka olması gerektiğini düşündüm. Sarı Duvar Kâğıdı’nı Neden Yazdım bölümü, kitabın en çarpıcı kısımlarından biriydi. En az ana metin kadar etkileyici, hatta kitabı bu kadar güçlü kılan asıl bölüm buydu diyebilirim. Yazarın niyetini anlamak, okuma deneyimini ciddi anlamda derinleştirdi. Kitapta yer alan Ben Cadıyken adlı hikâye de beni oldukça etkiledi ve kesinlikle okumaya değerdi. Ne yazık ki diğer hikâyeler aynı etkiyi yaratmadı; genel olarak beklentimin altında kaldılar.
1K
Sarı Duvar KağıdıCharlotte Perkins Gilman · İthaki Yayınları · 20192,794 okunma