Yeni bir yaz mevsimi geliyor işte şimdi. Aslında bakıldığında, insanların yazın açan çiçeklerden çok bir farkı yok. Ama bazılarımız kök salacağı toprağını bulana dek daha çok savaşmak, dolaşmak ve aramak zorunda kalabiliyor. Bunu bir süredir korkutucu bir şey olarak görmemeye başladım: Her yerde yetişmemin mümkün olmadığını biliyorum. Her yerde büyüyemeyeceğimin, çiçek açamayacağımın, diğerlerinden başka beklentilerimin olabileceğini biliyorum. Başka dikenlerimin, başka arzularımın, başka hayallerimin olabileceğini biliyorum. Çünkü ben buyum. Olduğum insanım. Yarın için hiçbir şeyin sözünü veremem; her mevsim, benden bir şeyler koparacak ve başka şeyler katacak.
Bu kitapta anılar var.
Öyküler var.Denemeler var.
Eski günler, yeni geceler var.
İnsanlar var. Hayvanlar var.
Doğu var. Batı var.
Kısacası ölüm ve yaşam var.
Ferit Edgü
ArkaKapak