İyi bak yüreğine , yüreğini karanlığa terk etme.
Yüreğininin en derininde en ücra köşesinde, sesini duyamadığın ama senden daha cesur bir sen var. Hayatın o sesi bastırmasına izin verme.
İyi bak yüreğine, yüreğini karanlığa terk etme.
Yüreğinin en derininde en ücra köşesinde, sesini duyamadığın ama senden daha cesur bir sen var. Hayatın o sesi bastırmasına izin verme.
Sen hayattan daha güçlüsün.
"Alevli bir köpük sadece dünya.."
Nasıl başlasam acaba diye tereddütte kalırken bu dizelerde takıldığımı farkettim.
Sanki bütün eseri içinde barındıran satırlar olmuş.
Duygularda, zamanda, insanda alevli bir köpük gibi dünya sahnesinde yanıp sönerken bu dizelerle seyircisi konumuna alıyor bizi bu eser bir aralık.
Geçişi de, izleyişi
YEŞİL RENKLİ NAMUS GAZI OPERASI
«Hasan Âli Yücel, bu hikâyeyi oyun olarak yazmamı önermişti. Hikâyemi Yücel'in anısına adıyorum.»
Uvertür
Dünyanın tarihi iki milyar dörtyüz milyon yıllık deniliyor. Benim bitmemiş tarihim, şimdilik elli yıllık. Kelebeğin tarihi bir günlük.
*
Arkeologlar yeraltında yeni bir kent buldular. Bu kentte birçok
15. Yûsuf'u götürüp kuyunun dibine bırakmaya karar verdikleri zaman biz de ona, "Andolsun, (senin Yûsuf olduğunun) farkında değillerken onların bu işlerini sen kendilerine haber vereceksin" diye vahyettik.
16. (Yûsuf'u kuyuya bırakıp) akşamleyin ağlayarak babalarına geldiler.
17. "Ey babamız! Biz yarışa girmiştik.
Birinci Ağıt
Kim duyar, ses etsem, beni melekler katından? Onlardan biri beni ansızın bassa bile bağrına, yiterim onun daha güçlü varlığında ben. Güzellik güç dayandığımız Ürkü'nün başlangıcından özge nedir ki; ona bizim böylesine tapınmamız, sessizce hor görüp bizi yok etmediğinden. Her melek ürkünçtür. Kendimi tutar bu yüzden, yutkunurum.
İkinci kitabı okumama sebep olan tek şey, annesine nasıl bir tepki verecek olmasıydı. Aile dramını çok severim, ister iyi olsun ister kötü; o ebeveynleriyle yüzleşmeleri, içindekilerini bir bir yüzlerine vurmalarını filan dünyanın en poktan kitabı olarak seçilen bir kitabın içinde de geçse, gözümü kırpmaz gider alırım. O yüzleşmeye göre de en
Belli ki; aşkı, sevgiliye duyulan sevgiyi anlatan en güzel şiirlerden birini yazmış sen Metin Eloğlu. Okuyunca hissedilen, görüp, solunulan bir aşk atmosferi yaratmışssın soyuttan. Duyguların boyutları olduğunu, sevinin bu duyguların en kutsalı olduğunu...
Ha diyince anlatamayıp sayfalarca yazmışsın.
Yüreğine sağlık, ne iyi etmişsin.
'LOKMAN
PROUST VE KAYBETME KORKUSU
Kaybetme korkusu, kaybetmekten daha ağır bir yük olabiliyor yüreğimize. İnsan kendine itiraf etmese de, “kaybetmek”, belki de o kaybetme korkusunun yok olması yüzünden ferahlatıcı bir etki yaratabiliyor. Kaybetme korkusu yok olduktan sonra boşalan yer, yeni duygularla doluyor. Bu kez, yaşananları korumak için