Eğer yapay zeka midelerimizi, cinsel birleşmelerimizi, çocuklarımızın, eğitimini, düşüncelerimizi yönetecekse de tek bir şey konusunda elinden bir şey gelmeyecek: Hayvanlık. Bu kavramı anlamaz çünkü sadece yetenekten ibarettir.
Ama o zaman insanda başka şeyler olmalı… Mesela kuvvetli bir zekâ. Herkesin hayran olduğu bir kafanın karşısında o da eğilir… Ya da insan ünlü bir artist olur… Ben neyim ki? Oblomov, işte o kadar.
Bilgi, nasıl ki; insanı güzelleştirirse, aynı zamanda insanı alçakgönüllü de yapar. Bilgili insanın, özgüveni sağlam olduğu için alçakgönüllüdür. Alçakgönüllü insanlar daha sevecen ve anlayışlı olurlar.
Heyhat, zekâ tek başına işe yaramıyor. Hatta zekâ denen kibirli illet, çoğu kez işleri karıştırmaktan başka işe yaramıyor. Aklına güvenip gönlünden çelme yiyen herkes bunu bilir. Bilmenin beyhudeliğini bilen herkes...