10/10
·1552 syf.··
2026 12. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 13 Nisan 2026 20:12
Kitabın kapağını açtım, bu kitap da biter mi acaba dedim fakat o kadar çabuk bitti ki bittiğinde yüzümde buruk bir tebessüm bıraktı. Konusuna gelecek olursak Edmond Dantes'in uğradığı ihanet ve babasının açlıktan ölmesi, onun çok büyük bir intikam almasını sağlar. Hapishanede tanıştığı Rahip Faria onun Monte Cristo Kontu'ya dönüşmesinde anahtar rol oynar. Monte Cristo Kontu kendisine haksızlık yapanlardan intikam alırken eski dostlarına vefa göstermeyi de hiç ihmal etmez. Belirtmek istediğim birkaç nokta var. Birincisi, yazar o kadar sade ve etkili bir dille yazmış ki kitap hem kolay okunuyor hem de kitap bittiğinde insanın aklının hiçbir yerinde boşluk kalmıyor. Karakterlerin yaşadığı duyguları sonuna kadar hissediyorsunuz. Bu da sizi hikayenin içine çok başarılı bir şekilde çekiyor. Karakterler çok özgün, her karakterin belli başlı karakteristik özellikleri var ve bu hikayeyi bence daha da sağlamlaştırıyor. Keşke okumamış olsaydım da bir daha okusaydım diyebileceğim bir eser. Harikaydı, iyi ki okumuşum. 10 üzerinden 10 puan verdiğim nadide eserlerden.
1K
Monte Cristo Kontu (2 Cilt Takım)Alexandre Dumas · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202537,3bin okunma
Zorunda kalınmış büyüme…
9/10
·372 syf.··
2026 20. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 27 Nisan 2026 22:30
Benim için bu kitap, duygusal olarak kolay bir okuma değildi. Kalbimde gerçekten bir sıkışma hissettim. Ama belki de bu yüzden etkileyici. Çünkü bazı kitaplar vardır, sadece okunur ve biter. Bu kitap ise hissedilir ve insanın içinde kalır. Beni derinden etkiledi. Kitapta en çok hissedilen duygu, zorunda kalınmış büyüme bence.Çocukluk dediğimiz o kırılgan, oyun dolu dönem; burada yerini sorumluluklara, korkulara ve içten içe bastırılan bir yalnızlığa bırakır. Bir çocuk bu kadar ağır yükleri taşımak zorunda olmamalıydı.Anneler nasıl sessiz kalır öfkesini mi daha baskın yoksa baba, amca, dayı her neyse onların yaptıklarına karşı öfkem mi daha baskın karar veremiyorum. Dönüp dolaşıp yine çocuğa geliyorum. Bir insan bu kadar küçükken bu kadar güçlü olmak zorunda mı?" İşte tam bu sorgulama, kitabın en vurucu yanı. Çünkü cevap çoğu zaman sessizlikte saklı. Ve o sessizlik, okuyan kişiyi daha da derinden etkiliyor. Dili sade ve kesinlikle bilgilendiren bir kitap. Bu toplumda çocukları yani geleceğimizi korumak adına okunması şiddetle tavsiye edilir
1K
Kardeşini DoğurmakBüşra Sanay · Doğan Kitap · 20188bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Savaş ve Barış’la olan savaşım
10/10
·1808 syf.··
Beğendi
·
2026 10. kitabı
·
42 günde okudu
·
Okunma: 11 Nisan 2026 21:58
Dikkat! Bu bir inceleme değildir… Kitap üzerine okuma serüvenimdir. Yaklaşık 2000 (1808) sayfalık bir kitabı 1,5 ayda bitirmek benim için adeta bir mucize. Zamanımın çoğu okulda geçiyor. Bilen bilir, okulda okuma saatleri dışında kitabı elinize almaya pek fırsat bulamazsınız. Teneffüste devam edeyim dersiniz, öğretmen arkadaşınız gelir, “Kitap mı okuyorsun? Hadi seni bekliyoruz” diyince akan sular durur ve kitabın kapağı kapatılarak öğretmenler odasının yolu tutulur. Anlayacağınız arkadaş sohbeti, fotokopiler derken okul saati biter. Derste de zaten okuyamazsın. Kitabın en heyecanlı yerine gelmişsindir, son ders ‘hadi çocuklar okuma saati yapalım’ diyerek kitaba biraz daha devam edersiniz. Tabii bu arada ‘yaşasın’ sesleri ile ‘yine mi?’ sesleri birbirine karışır. ‘Yine mi’ diyeni duyan kim… Ders biter eve gelirsin ve gün akşam olmuştur. Aç duracak değilsin ya, karın doyurma aşamasında sesli dinlemeye çalışırsın. Tabii o sırada kafanın içinde kırk tilki dolaşır. Seslendireni duyan kim? Yemekten sonra, o dinlediğin yerleri tekrar okumaya başlarsın, o zaman anlarsın ki, aslında hiç dinlememişsin. Bu arada kitabı okumak için tv bile açmazsın. Günlük rutinini tamamlamak için 1k ziyareti sırasında müzik açarsın sadece (bu süreçte en çok Yol’a Düş’ü dinledim) 1k’ya bakıp çıkayım dersin ama girince çıkmak ne mümkün. Alıntı dışında, kim ne söylemiş acaba diye yorum okumaktan bir türlü bırakamazsın. Sonra bir bakmışsın uyku saatin gelmiş. Şöyle bir baktım da, bu tempoda ben yine iyi okumuşum. Biraz da kitaptan bahsedeyim diyeceğim de, 25,6 bin okuması olan kitabı kim bilmez? O yüzden hiç bahsetmeye gerek yok. Hafızama kazınan karakterlerden biraz bahsetsem benim için yeterli. Prens Andrey’i çok sevdim, Piyer’in salaklıklarına çok kızdım, Nataşa’nın, Elen’in dişiliklerine
Savaş ve Barış (2 Cilt Takım)Lev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202125,9bin okunma
Ah İnce Memed, Geceyi Sana Yazdım, Sızımı Sana :)
Puan vermedi·438 syf.·
2026 9. kitabı
Cağğnımm, 1k okurları :) Yaşar Kemal'in İnce Memed 1'ri ile geldim size Şöyle bir İnce Mehmet’i konuşasım geldi Bakın anlatasım değil ya da yazıya dökesim değil Konuşasım Siz bu yazıyı okurken farz edin Esra ablanız Esra kardeşiniz ya da Esra Hanım karşınızda oturmuş Belki bir bardak çay içiyor (Kahve içen ben neden çay içiyor?) İnce Memed ince belli bardakta tavşan kanı çayla konuşulur Belki de camdan Toros dağlarını seyrediyor Ve size içini döküyor Belki böyle hissederseniz ne demek istediğimi anlarsınız :) İnceleme benim için çok başka bir şey Ben inceleme insanı değilim Hiç olmadım Kitapla arama mesafe koyup Şu açıdan bu perspektiften diye tez yazacak biri değilim Ben kitaba dair duygumu düşüncemi hissiyatımı anlatan bir insanım İncelemeyi gerçekten bu işin pirleri yapıyor Onlar hakkını vererek yaparken ben ancak içimi dökerim :) Şimdi, benim İnce Mehmet’le tanışmam yıllar öncesine dayanır Dini kitaplarla hemhal olan bir komşumun evinde gördüm onu ilk defa Dört kitap yan yana duruyordu Gözüm takıldı birden “Bu nedir böyle” dedim merakla
Duygu ve Düşünce
İnce Memed 1Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202374,5bin okunma
Okudum bitti
7/10
·231 syf.··
2026 6. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 28 Ocak 2026 12:46
Çok hoş bir kitaptı. Anlatmak istenileni örnek hikayeler ile yazarın anlatması çok hoşuma gitti.Kitabın bazı yerlerinde bazı konular hakkında bakış açımı değiştirmem gerektiğini fark ettim... Umarım değiştirebilirim. Bu konuda kendime pek güvenmiyorum ama
1K
Kalbin Temizse Hikayen Mutlu BiterHakan Mengüç · Destek Yayınları · 20207,5bin okunma
Yalın ayak dikenlereee taşlara basa basaaa yürüdüm
8/10
·117 syf.·
2025 22. kitabı
-Spoiler İçermez- Dizisini izlemeye başladıktan sonra merak edip kitabını aldığım ve iyi ki dizisi çekilmiş dediğim kitap incelemesinden merhabalar 1k'nın inceleme okuyan gerçek okurları. Arkadaşlar kitap sadece117 sayfa ama bu kitabın hakkı 1117 sayfadır. Konular çok hızlı ve üstünkörü işlenmiş, derinine inilememiş, psikolojik tahlil yapılmamış kitapta. Oysa bu kitap işlediği konular itibariyle çok daha detaylı anlatımı hak etmekte. Bu sebeple yalnızca kitabı okusam tatmin olmazdım fakat dizisini izleyince... Diziyi henüz bitirmemiş olmakla birlikte başarılı bir kitap uyarlaması olduğunu söylemeliyim. Çünkü çoğu zaman kitaptaki cümlelerin birebir aynısına denk geldim diziyi izlerken. Ve senaristler, kitaptaki genel havayı iyi solumuş ve kitapta yer almamasına rağmen diziye hizmet edecek ve aynı zamanda kitapla ters düşmeyecek sahneler eklemişler. Önce dizi hakkında kendi yorumlarımı yapayım. Bir kere ben Ali Rıza'yı seviyorum. Baskıcı olduğunu söyleyenler baskıcı baba görmemişler. Adam ilgili, sevgi dolu ve kontrolcü bir baba. Ki benim öyle çocuklarım olsa daha da kontrolcü olurdum. Bazen yersiz küskünlükleri olsa da o kadar kusur kadı kızında olur. Leyla... Ahu gözlü çöl fingirdeği... Kızın bekar adamlara alerjisi var. İlk bölümlerde yakın arkadaşının sevgilisiyle yakınlaşıyor, sonra kız kardeşinin sevgilisiyle, sonra psikoloğunun kocasıyla, sonra da başkasıyla evli olan eski kocasıyla... Partnerlerinden tek düzgün olanı Nazmi, (kitaptaki adıyla Nizami) onu da kendi istemiyor. Ve kardeşi Necla'yı deli gibi kıskanıyor. Necla... Ben Necla'yı seviyorum. Leyla'nın zayıflığının aksine güçlü bir kız. Özsaygıyı yüksek. Hatalarını kabullenecek kadar da olgun. Oğuz'la kaçtığında bile kızamadım nedense. Neyse biraz da kitaptan bahsedeyim. Ali Rıza eski sancak
Edebiyat
Yaprak DökümüReşat Nuri Güntekin · İnkılâp Kitabevi · 202436,1bin okunma