gedê bajêr

gedê bajêr
@2serhat1
Çağların kirli beyaz fırçasıyla karalanmış bir manzarayız.
Polis
Lisans
İstanbul
Diyarbakır
146 okur puanı
Ekim 2019 tarihinde katıldı
Puan vermedi·100 syf.··
2020 105. kitabı
novella gibi türk edebiyatında çok da üstünde durulmayan bir türün çok iyi bir örneği. kitaptaki karakterler ve diyalogların gerçekçiliği korkutur insanı çünkü o adamların öyle ya da böyle bursa cezaevindeki gerçek insanlardan esinlenildiğini bilirsiniz sahip olduğu herşeyi, aşık olduğu kadın uğruna kaybedebilen bir adamın hikayesi. hapishane dostluklarının, ne kadar da pamuk ipliğine bağlı olduğunu anlatan gerçek bir dram. kim bilir; belki de mutluluk, uzun yıllar aradan sonra yenen etli kuru fasulyedir gerçekten...
72. KoğuşOrhan Kemal · Everest Yayınları · 20247,5bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Puan vermedi·128 syf.··
2020 104. kitabı
türk edebiyatı, konu edindiği sosyal olgular ve olguları yaşayan insan kalabalığı ile bir hayli acıklı bir edebiyattır. aklımıza gelebilecek her türlü yazar sosyal gerçekleri yazmayı denemiş; bu gerçekleri yaşamayıp da yaşamış gibi yazanlar göze batmış, bazıları da başarı kazanmıştır. oysa bir de sokakların tozlarına bulanmış yazarlar vardır. avare yıllar, hayatın gerçeklerinin arasından, dişlilerin arasından sıyrılan bir yazar olan orhan kemal'in romanıdır. türkiye'yi anlamak için bu üçleme mutlak okunmalıdır.
Avare YıllarOrhan Kemal · Epsilon Yayınevi · 20051,635 okunma

gedê bajêr

, bir kitap okudu
Puan vermedi·128 syf.··
2020 104. kitabı
Orhan Kemal
8.2/10 · 1.635 okunma
Puan vermedi·114 syf.··
2020 103. kitabı
oğuz atay'ın ölümüyle yarıda kalan kitabı.yarıda kaldı demek pek doğru olmaz gerçi; günlük'ün arkasında ek olarak basılan bölüm 36 sayfa sadece. romanın konusuna gelince yazılmamış bir roman üzerine yorum yapmak mümkün olmadığından sözü oğuz atay'a bırakmak gerekir sanırım.günlük'te şöyle yazmış eylembilim için: "eylembilim diye başlayıp yarım kalan hikayeyi kısa bir roman haline getirmek istiyorum:bir hocanın öyküsü.iki değişik hayat yaşayan bir yarı aydının macerası.iki dünyasında da uykuda gezer gibi yaşıyor.iradesi ile kendine gelebilmek için silkinmeye çalışıyor, davranışları eylem olarak nitelendiriyor.hayatı bir savaş olarak görmek zorunda kalıyor.saldırılar ve ihanetlerle dolu bir savaş.ordular, tarihi savaşlar." bu yazdıkları çok kaba bir çerçeve çiziyor; günlük'te biraz daha detay var, meraklısı da oraya bakar artık. basılan o son kitapçık sonsuz kadar bir sır olarak kalacak esas metin hakkında yeterli bilgiyi veremiyor ne yazık ki.. talat halmanın bir söyleşi de , oğuz atayın bu son çalışmasının hiç denenmemiş bir roman tekniğini gün yüzüne çıkaracağını ve dönemin türkiyesi'nin ve sırasıyla geriye doğru gidilecek olursa ,60 ihtilalini , tek parti dönemini ve cumhuriyet sonrası döneminin , simli bir aynası olacağının işaretlerini veriyor.hatta halman , bu vakitsiz ölümün türk edebiyatının da bir yerde şansızlığı olduğunu vurguluyor.halman yaptığu açıklamada , tutunamayanların gerek içerik gerekse klasik türk romanının hatalarıyla dolu olduğunu ancak eylembilimin kusursuz bir anlatı tekniğine ve yerleşik kurgu düzenine bir tür karşı çıkış olduğunu belirtiyor.
EylembilimOğuz Atay · İletişim Yayıncılık · 20206,8bin okunma

gedê bajêr

, bir kitap okudu
Puan vermedi·114 syf.··
2020 103. kitabı
Oğuz Atay
8.5/10 · 6,8bin okunma