Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
KUSURLU KÖLENİN İADESİ
İbnu Ömer’in anlattığına göre, "Kendisi, sekiz yüz dirheme bir köle satar ve satarken "kusursuz" olduğunu söyler. Ancak, satın alan kimse bilahere: "Kölede bir hastalık var bana söylemedin" der. İhtilaf Halife Osman'a götürülür. Adam: "Kölede hastalık olduğu halde, haber vermeksizin bana sattı" der. Abdullah: "Ben onu 'kusursuz' olarak sattım" der. Osman sattığı zaman kölede kusur olduğunu bilmediğine dair yemin etmesine hükmetti. Abdullah yemin etmekten imtina ederek, köleyi geri aldı. Köle yanında sıhhate kavuştu. Sonra onu yeniden sattı ve bu sefer bin beş yüz dirhem aldı." Kaynak: Muvatta, Büyü 4, (2, 613).
CANSİPARANE...
- Cansiperâne, nasıl bir roman, kısaca bahseder misiniz? - İçinde çözüm ipuçları verilen onlarca sosyal mesele olan enteresan bir roman… Özünde (özünde diyorum dikkat edin) Nakşibendîlerin kitabı… Yüzünde de var Nakşibendîlikten bahis: İsmail Ağa’da hafız olarak yetişen, Hızır Hoca’dan, Metin Hoca’dan ders alan bir tribüncünün ibret verici
Reklam
KADINLARLA İLGİLİ HADİSLERDEN SEÇMELER-KADINLARA DAYAK ÖNERİSİ
Muhammed, Kadınların terbiyesi, yola gelmesi için siz erkeklerin sopası hep askıda dursun diyor. Allah’tan başkasına secde etmek olsaydı; diyecektim ki kadın kocasına secde etsin. Allah’a yemin ederim ki, bir koca baştan aşağıya kadar irin içinde kalsa ve hanımı onu yalasa yine hakkını ödeyemez. Erkeğin kadını dövmesi zaten Kur’an’da geçiyor (Nisa, 34). Burada gayem hadislerden bazı detayları paylaşmak. Eş’as b. Kays (h.40.ö) adında biri halife Ömer’e misafir olur. Ömer geceleyin bu misafir huzurunda kalkıp eşini döver (nedeni belli değil). Adam mecbur olarak araya girip Ömer’i durduruyor. Sonra Ömer misafire, “Muhammed, erkek hanımını dövmekten sorumlu değildir” demiştir diyor. Daha ilginç bir hadis paylaşalım. Muhammed, ”Sizden biriniz hanımını köle döver gibi dövmesin. Sonra belki o gün kalkıp sarmaş dolaş o kadınla cinsel ilişkide bulunur” diyor. Çok talihsiz, kadınlara karşı fevkalade hakaret içeren bir söylemdir. Ne demek köle döver gibi dövmesin. Bunun anlamı, dövün; ancak köle döver gibi dövmeyin demektir. Veda haccında yaptığı uzunca bir konuşmasında, ”Kadınları dövün; ancak yara açacak şeklinde olmasın” diyor. Yani yüzlerine değil; koltuk altı, sırt, bacaklar, kalça gibi gizli yerlere vurun ki iz bıraksa da görünmesin diyor. Az önceki hadis birçok açılardan sorunludur. Köle döver gibi dövmeyin demek, kölenin dövülmesini meşrulaştırmak, köleliği onaylamak demektir. Kaynak: Buhari’nin Edebü-l Müfred, İbni Mace, Nikah 4/1853, 51/1985-86, 93/5204 Ebu Davud, Nikah 42/2146-47, Nesai, Süneni Kübra, Üflretü Nisa 61/9122- 123.
Bakara Suresinin 30.Ayetini nasıl anlayacağız? “Bir zamanlar Rabb'in meleklere: "Ben, yeryüzünde bir halife atayacağım (tayin edeceğim)." demişti de onlar şöyle konuşmuşlardı: "Orada bozgunculuk etmekte olan, kan döken birini mi atayacaksın? Oysaki bizler, seni hamd ile tespih ediyoruz; seni kutsayıp yüceltiyoruz." Allah
İslâmda Heykelciliğin Yasaklanmasının 5 Sebebi
İslâm dininde özellikle vurgulanan temel, tevhittir. Tevhide zarar veren en etkili düşünce ve inanç, putperestliktir. Bundan dolayıdır ki, canlı heykel yapmanın yasaklanmasının başlıca 5 sebebi vardır. 1.Heykel yapmak, Allah’ın yaratıcılık vasfını taklit etmek mânasına gelir. Bunun en açık delili; Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in şu
Bir Haykırış: Bir Mu'tasıma Daha Yok mu?
Amuriye şehrinin (Bugün İstanbul ile Çukurova arasında bulunan ve günümüze kalıntıları ulaşan bir şehir) Rum valisi, yağmaladığı civar Müslüman kasabalarından birisinden çıkarken birçok esir almıştır. Bu esirler içinde bulunan bir Müslüman kadın Rum valisinin kendisine eziyet ve hakaretleri karşısında “Ya Mutasımah! / Neredesin ey Mutasım!” der.
Reklam
"Halife Hişam b. Abdülmelik, Hz. Ömer'in torunu Salim b. Abdullah'a: -Dünyalık ne istersen söyle yapayım, deyince Salim şöyle dedi: -Bugüne kadar, dünyanın sahibinden dünyalık bir şey istemedim, senden mi isteyeceğim. [Siyeru a'lâmin-nübelâ, 4, 466] "
Kaybolan İzzetimiz - Hilafetin İlgası...
Yavuz Sultan Selim'in Memlüklerden devraldığı ve Osmanlı'nın 4 asır boyunca sürdürdüğü Hilâfet makamı, her ne kadar resmi olarak 1924 yılında TBMM'de çıkarılan bir kanunla sonlandırılmış olsa da, bu iş asılda Lozan imzalandığı ve Cumhuriyetin ilan edildiği gün bitirilmişti. İngilizlerin Lozan Anlaşmasını Hilâfet kaldırılana dek
Hilafetin İlgasının 100.Yılı!...
Hilafet, Rasûlullah (ﷺ)’den sonra Müslümanların din ve devlet işlerini düzene koyan, sorunlarını çözen ve yöneten nizam anlamını taşımaktadır. Müslümanların başında adil ve ehil bir halife, yönetim biçimleri de şeriat (İslam kuralları) olduğu zaman ne kadar muazzam bir güce sahip olduklarını anlayan Yahudi, Hristiyan ve yerli şeriat düşmanları,
Şems-i Tebrizi nin 40 kurali
1.kural yaradanı hangi kelimelerle tanımladığımız, kendimizi nasıl gördüğümüze ayna tutar. şayet tanrı dendi mi öncelikle korkulacak, utanılacak bir varlık geliyorsa aklına, demek ki sende korku ve utanç içindesin çoğunlukla...yok eğer tanrı dendi mi evvela aşk, merhamet ve şefkat anlıyorsan, sende de bu vasıflardan bolca mevcut
Reklam
HALİFE ALİ’NİN EŞLERİ VE ÇOCUKLARI
Muhammed hayatta olduğu sürece Ali başka kadınla evlenmemiştir, evlenememiştir. Teşebbüs etmiş; ancak Muhammed izin vermemiştir. Fatma’nın ölümünden bir hafta sonra (Gazali, İhyaü-l ulum, 2/30) veya dokuz gün sonra (E. Talib Mekki, Kutu-l kulub, s.1622) Ali ikinci evlilik yapmış ve daha sonra peyder pey çok evliliğe (polijini) devam etmiştir.
EBUBEKİR’İN KUŞKULU ÖLÜMÜ
Halife Ömer, halife Osman ve halife Ali’nin öldürülerek hayata veda ettikleri meşhurdur; ancak Muhammed ve Ebubekir’inki kamuoyu tarafından pek bilinmiyor. Ölümüyle ilgili tarihçiler tarafından öne sürülen en meşhur ve kabul edilebilir neden şudur. Halife Ebubekir (ö.13/634) ile doktoru Haris b. Kelede’ye (ö.13/634) ikram edilen bir bulamaç
ORUCUNU CARİYE İLE AÇAN SAHABE
Bu sahabi, halife Ömer’in oğlu Abdullah’tır ve İbni Ömer lakabıyla meşhurdur. Bu adam, Muhammed’den en çok hadis aktaran altı kişiden biri ve ikinci sırada yer alır. Yani önemli biri. Bununla ilgili birkaç bilgi paylaşalım. a-Kendisi anlatıyor. Cinsel ilişkide benim gibi güçlü biri yok; ancak Muhammed bu konuda benden daha güçlüdür diyor.
YARATILIŞ FELSEFESİ
Bazıları, "ahlak"felsefesi yapanların söylemlerinde Kur'an ve Hadislerden bahsetmediklerini vurgular, fakat Kur'an'ı Mübin'i ve Hadisler'i tetkik edenler (felsefecilerin) ifadelerinde bu hakikatleri göreceklerdir. Örneğin Epiktetos'un "düşünceler ve sohbetler" isimli eserini çevirmen ve hazırlayan
Şeriat ve Kadın 7
2) Ayakları Altından Cennetler Geçecek Olan «Analara Hocalarına Kul-Kölen Olacak Kadar Itaatkar Müslüman Kadınlardır. Muhammed'in analar lehinde görünen sözlerinin altındaki mak- sadı açıklığa kavuşturmak için, tekrar bahasına da olsa, belirtelim ki: Anaların ayakları altından cennetler geçer şeklindeki hadis, genel olarak tüm anaları değil
458 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.