Öldüğünüz zaman, yaşamınızın bir bölümü- ki insanlar bunun yaşamınızın tümü olduğunu sanır- sona ermiştir. Oysa sona eren, sonsuz bölümden oluşan bir kitabın içindeki bölümlerden biridir yalnızca. Bu bölümün bitmesi, kitabın bittiği anlamına gelmez. Sayfayı çevirdiğinizde yeni bir bölümle karşılaşırsınız.
(e-pub 29.sayfa)
George Orwell 1984 adlı eserini 1948 yılında ölümünden kısa bir süre önce tamamlamış.
Kitap bir kabus, adeta bir karabasan. Geçmişte, bugünde ve gelecekte dünyanın farklı bölgelerinde, iktidarın olduğu her yerde az çok örneklerine rastlanan bir distopya. Ve tarihin her döneminde bazen kendini yönetenler bazen de dünya yönetimini ele geçiren veya geçirmek isteyenlerce, yöntemler farklı farklı da olsa mankurtlaştırılıyor insanlar. Önemli olan bunun farkındalığında olabilmek belki de.
Orvell'ın da dediği gibi en iyi kitaplar bize bildiklerimizi anlatanlardır.
Okumayan herkese iyi bir kitap okuyacağı garantisiyle benden tavsiye...