Dilek Koca

Dilek Koca
@Dilekoca
Nitelikli okur olma yolunda bir öğretmen...
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
Lisans
İzmir-Bergama
17 okur puanı
Aralık 2019 tarihinde katıldı
Reklam
Malûm, bir menfaati yoksa bu devirde kimse yere düşeni bile kolundan tutup kaldırmıyor.
Sayfa 77
1000Kitap
Japonya'da Selamlaşma
Bazı değerlerimizi nasılda yitirdiğimizin farkına vardım burada. İnsanların birbirine tebessümle selam vermesi ne büyük nimetmiş meğer. Peygamber efendimizin "Aranızda selamı yayınız" hadisi uygulanınca ne kadar huzur buluyormuş insan. Japonya'da yolda yürürken göz göze geldiğiniz herkes size tebessümle selam veriyor. Canınız sıkkın belki ya da yorgunluktan ölüyorsunuz, yanınızdan geçen kişi sizi tebessümle selamlıyor; bunun ne kadar iyi hissettirdiğini uygulayınca anlıyorsunuz. Biz neden bunu kaybettik ! Bırak yoldan geçen birini selamlamayı, komşularımızla dahi asansörde tek kelime etmiyoruz, bir hayırlı günler lafını çok görüyoruz. Japonlar bazı uygulamalarında müslüman gibi yaşayan putperestlerken; bizim putperest olarak yaşayan müslümanlar olmamız çok acı gerçekten.
1000Kitap
Beyhude gamlanma divane gönül! Cümle alemin rızkını veren vardır. Yaptığın hatayı görmüyor sanma, Kalpte gizli en derin sırları bilen vardır.
Din
İlm bi-lucceyi be-sahildir, Anda âlim geçinen cahildir” “ilim sahilsiz bir denizdir. Onda âlim geçinen cahildir”
Edebiyat