Buket

Buket
@Divaneokur
İnsanın ruhunu kemiren bu kalabalıklar içinde kendime ve kitaplarıma sımsıkı sarıldım...
Türkiye Eğitim Sistemi...
Ahlakın Tarifi Oğlu ortaokula gidiyordu. Akşam eve gelince derslerine yardım ederdi. Yemekten sonra sordu: "Oğlum, derslerin nasıl, çalıştın mı, yarın ne var?" "Ahlak çalıştım, baba." "Anlat bakayım." Çocuk geçti karşısına, papağan gibi bir solukta okudu: "Ahlak, hulk'un cem'idir. Hulk tabiyyat ve seciyye demektir. Buna huy denir. Seciyye ve huy denilen şey, insanda yerleşmiş melektir. O melek sebebiyle nefisten ef'al kolayca çıkar." Şaşırdı: "Oğlum bu ne? Nereden ezberledin bunu?" "Ahlakın tarifi, öğretmen yazdırdı." "Bir şey anladın mı?" "Yoo! Anlamak şart değil ki! Kimse anlamıyor, ezberle yeter!..."
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Umutlarının öyle fazla coşmasına izin vermezsen, hayal kırıklığına uğramazsın..
Dünyada hiçbir şeyden, zalimlikten iğrendiğim kadar iğrenmem. İnsanoğlunun en büyük savaşı zalimliğe karşı açılmalı. İnsanoğlu her şeyden evvel içindeki bu kıskançlıklardan, bu kinlerden, bu ahlaksızlıklardan daha pis şeyi -kendinde, doğuşta varsa bile- söküp atmalıdır.
"Kadınlar ne kadar severse o kadar korkar. Sevgileri de kuşkuları da varsa aşırı var. Yoksa hiç yoktur."
Kendi kendimize verdiğimiz sözü tutmak, En çabuk unuttuğumuz şeydir.