"Güvercin ile insan arasında bir benzerlik vardır; ikisi de hürriyetten hoşlanırlar. Dar mekân, kapalılık, esaret, onların varoluş tarzlarına, özlerine aykırıdır."
"İnsanı hayvandan ayıran vücudu değil ruhudur. Yani düşünceleri ve idealleridir. Ten zevki, insanları hayvan seviyesine indirir."
Bölüm: Şeftali Bahçeleri
Tesadüflerin oyuncağı olacak olduktan sonra ne diye bir irademiz vardı? Kullanmadıktan sonra göğsümüzü dolduran hisler ve kafamızda kımıldayan düşünceler neye yarardı? Yaşayışımıza ve etrafımıza şekil vermek arzusuyla dünyaya gelmekten ise hayatın ve muhitin verdiği şekli kolayca alacak kadar boş ve yumuşak olmak daha rahat,daha makbul değil miydi?