Ahıra girdiğimde kamburu çıkmış, çarpık bacaklı, çilli ve kel ahırcıyı atımın gözünü incelerken bulgum. Yanında durdum ve beni başıyla selamladıktan sonra, "Olağanüstü iyi huylu bir hayvan," dedi.
"Gözü nasıl?" diye sordum.
"Ben de bunu konuşmak istiyordum seninle. Bu gözün alınması gerekiyor." İşaret edip, "İki kapı aşağıda bir veteriner var," dedi. Böyle bir işlemin bana kaça patlayacağını sordum. " Yirmi beş dolar civarında tahminimce. Adamla konuşman gerek, fakat o civarda olacağını biliyorum. "
"Atın kendisi yirmi beş dolar etmez. Bir göz bana eş dolardan fazlaya patlamamalı."
"Ben beş dolara çıkarırım," dedi.
"Sen mi? Daha önce yaptın mı?"
"Bir ineğe yaptıklarına tanık olmuştum."
"Nerede yapacaksın?"...