Korktum, yalnızlıktan ve kesinlikten korktum. Şu yaşamı reddetmekten, kendimi ‘gelecek’ diye adlandırılan her şeye hapsetmekten, yine belirsizlik ve yoksulluk içinde kalmaktan korktum, bugün bunun bir güç mü bir zayıflık mı olduğunu söyleyemeyeceğim. Ama en azından, çatışma varsa, buna değer birşeyler olacağını biliyorum. En azından değerlendirilecek birşeyler... Hayır. Kaçmama neden olan, kendimi yerleşik hissetmemden ziyade kendimi çirkin bir şeylerin içinde yerleşik hissetmemdir.