Erdal ÖZAYDIN

Erdal ÖZAYDIN
@Engineer47
》Bahr isen de katre-i nâçiz göster kendini (Şeyhulislam Yahya) 》Okumak; bakış açımızı zenginleştirir, Beyni de düşünce kütüphanesi yapar. (E.ÖZAYDIN)
Yaşlılık, sonlanmasını istemeyeceğiniz tek hastalıktır. [ORSON WELLES 1915-1985)
İnsan ve Duygular
Erdal ÖZAYDIN
Burda Orson Welles, tanı koymada acemi bir doktor edasında davranmış. Ben onun bu analizini yanlış buluyor ve katılmıyorum. Çünkü insan yaşlılığı de istemez hep genç kalmak ister. Ama gençken zamana güvenir ölüm için; daha ömrünün olduğunu ve ölümü düşünmek için daha erken olduğunu düşünüp ölümü düşünemez ve hayatı yaşamaya ömrünü harcamaya başlar. Bir de ölüm hayatın tadını kaçıran tek gerçek olduğu için hiç kimse bu gerçeği düşünüp hayatın tadını kaçırmak istemez sadece keyfine bakar. Ve insan geçlik de düşünemeyip ömrünü harcadığında bir bakmış ki; geçlik gitmiş ve ölüme en yakın ve komşu olman ömrünün son evresi olan yaşlılık başlamış. Insan yaşlılık da ölüm kokusu yaşamaya başlar ve yaşlılık da ölümü sürekli düşündüğü için hayattan fazla tat alamaz. Ve ömrünü son demlerinde ölümü değil de ölümsüzlüğü arzular. Bu yüzden yaşlılığın bitmesini değil, ömrünün son bulmasını istemez ve ölümsüz olmayı arzular. İnsan aslında gençken gençliğin bitmesini istemediği bir hastalığı yaşar. Ama hayatı yaşamakla meşgul olduğu için ölümü aklının ucundan bile geçiremez. Hiç kimse yaşlılığın sürmesini değil de hayatın ölümle bitmesini istemez.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Şaşırdım Kaldım İşte
Sözde, senden kaçıyorum doludizgin atlarla Bâzan sessiz sedasız ipekten kanatlarla Ama sen hep bin yıllık bilenmiş inatlarla Karşıma çıkıyorsun en serin imbatlarla Adını yazıyorum bulduğum fırsatlarda Yüreğimin başına noktalarla, hatlarla Başbaşa kalıyorum sonunda heyhatlarla Sözde, sana koșuyorum doludizgin atlarla, Ne olur bir gün beni kapında olsun dinle Öldür bendeki beni sonra dirilt kendinle Çarpsan karasevdayı en azından yüzbinle Nasıl bağlandığımı anlarsın kemendinle Kaç defa çıkıp gittim buralardan yeminle Ama her defasında geri döndüm seninle Hangi düğüm çözülür, nazla, sitemle, kinle? Ne olur bir gün beni, kapında olsun dinle. Şaşırdım kaldım işte, bilmem ki n'emsin? Bâzan kız kardeşimsin, bâzan öpöz annemsin Sultanımsın susunca, konuşunca kölemsin Orada ufuk çizgim, burada yanım kölemsin Eksilmeyen çilemsin Orda ufuk çizgim, burada yanım, yöremsin Beni ruh gibi saran sonsuzluk dairemsin Çaresizim çaremsin. Şaşırdım kaldım işte bilmem ki n'emsin?
Şiir
Kitabsever isimli okura yanıt verildi
Erdal ÖZAYDIN
Çok teşekkür ederim 🙏🙏
Şaşırdım Kaldım İşte
Sözde, senden kaçıyorum doludizgin atlarla Bâzan sessiz sedasız ipekten kanatlarla Ama sen hep bin yıllık bilenmiş inatlarla Karşıma çıkıyorsun en serin imbatlarla Adını yazıyorum bulduğum fırsatlarda Yüreğimin başına noktalarla, hatlarla Başbaşa kalıyorum sonunda heyhatlarla Sözde, sana koșuyorum doludizgin atlarla, Ne olur bir gün beni kapında olsun dinle Öldür bendeki beni sonra dirilt kendinle Çarpsan karasevdayı en azından yüzbinle Nasıl bağlandığımı anlarsın kemendinle Kaç defa çıkıp gittim buralardan yeminle Ama her defasında geri döndüm seninle Hangi düğüm çözülür, nazla, sitemle, kinle? Ne olur bir gün beni, kapında olsun dinle. Şaşırdım kaldım işte, bilmem ki n'emsin? Bâzan kız kardeşimsin, bâzan öpöz annemsin Sultanımsın susunca, konuşunca kölemsin Orada ufuk çizgim, burada yanım kölemsin Eksilmeyen çilemsin Orda ufuk çizgim, burada yanım, yöremsin Beni ruh gibi saran sonsuzluk dairemsin Çaresizim çaremsin. Şaşırdım kaldım işte bilmem ki n'emsin?
Şiir
Kitabsever isimli okura yanıt verildi
Erdal ÖZAYDIN
youtu.be/8gtKVLN-qdk
Şaşırdım Kaldım İşte
Sözde, senden kaçıyorum doludizgin atlarla Bâzan sessiz sedasız ipekten kanatlarla Ama sen hep bin yıllık bilenmiş inatlarla Karşıma çıkıyorsun en serin imbatlarla Adını yazıyorum bulduğum fırsatlarda Yüreğimin başına noktalarla, hatlarla Başbaşa kalıyorum sonunda heyhatlarla Sözde, sana koșuyorum doludizgin atlarla, Ne olur bir gün beni kapında olsun dinle Öldür bendeki beni sonra dirilt kendinle Çarpsan karasevdayı en azından yüzbinle Nasıl bağlandığımı anlarsın kemendinle Kaç defa çıkıp gittim buralardan yeminle Ama her defasında geri döndüm seninle Hangi düğüm çözülür, nazla, sitemle, kinle? Ne olur bir gün beni, kapında olsun dinle. Şaşırdım kaldım işte, bilmem ki n'emsin? Bâzan kız kardeşimsin, bâzan öpöz annemsin Sultanımsın susunca, konuşunca kölemsin Orada ufuk çizgim, burada yanım kölemsin Eksilmeyen çilemsin Orda ufuk çizgim, burada yanım, yöremsin Beni ruh gibi saran sonsuzluk dairemsin Çaresizim çaremsin. Şaşırdım kaldım işte bilmem ki n'emsin?
Şiir
Kitabsever isimli okura yanıt verildi
Erdal ÖZAYDIN
Eyvallah çok teşekkür ederim. Bu şiir bir başka sesli de dinledim. Dinledikçe dinleyesi geliyor insanın. Çok teşekkür ederim link için.🙏🙏