…İzlenim dışarıdan ateşlenmiş bir kuvvetle oluşamaz aksine itilmeden hareket etmeye başlayabilen bir şey olarak kendi silindir ve çemberinde döndürülür böyle olunca da Chrysippus; duyumun doğasına uygun olarak silindir şeklinde hareket etmeye ve çemberinde döndürmeye devam ettiğini düşünür. O halde diyor “ Nasıl ki silindiri iten biri ona hareket ilkesi vermekle birlikte dönme hareketini vermiş olmazsa mevcut görünüm de aynı baskıyı uygulayacak ve adeta zihne kendi görüntüsünü kazıyacaktır, buna karşın duyum da yetkimiz dahilinde olacaktır. Eğer Öncül bir neden olmadan bir şeye etki edilmişse her şeyin kadere bağlı olarak gerçekleştiği durumu asılsız olur ancak gerçekleşen her şeyden önce bir nedenin bulunduğu akla uygunsa her şeyin kadere bağlı olarak gerçekleşmediğini kabul etmek için hangi gerekçeye başvurulabilir?”
Genç Aristoteles ise hala şu sorunla cebelleşecektir: Her şeyin geçici olduğunu savunan ilkenin kendisi de geçici olmalıdır fakat bu ilke ortadan kalkarsa, o zaman şeylerin yok olması durur…