Florasan Gúl

Florasan Gúl
@Florasangul
Güzel zamanlar geçireceğiz... musmutlu zamanlar...
“Çalıkuşu”
9/10
·544 syf.··
Beğendi
·
2020 4. kitabı
Uzun zamandır yoktum. Ben sanırım en çok bu mecrada rahat edebiliyorum. Burda kendimi en iyi şekilde anlatabiliyorum. Neyse... Çalıkuşu Namını çok duyduğum bir kitaptı. Her öğretmenimin severek tavsiye ettiği herkesin ömründe illaki okuması gereken kitaplardan dediği bir kitaptı çalıkuşu. Cidden de okumalı herkes. Çok çok tavsiye ediyorum. Aslında çalıkuşuna karşı tek ön yargım kalın oluşuydu. Yani kalın olması bir mesele değildi mesele ya biteremezsem korkusuydu. Ki bu kesinlikle olmadı. Su gibi aktı gitti derler ya aynen öyle oldu su gibi altı gitti. Hayatın içindendi. Ne eksik ne fazla tam yerli yerinceydi. Hani olur ya bir diziye başlarsınız bir sonraki bölümü için bir hafta beklersiniz işte bende aynen bu heycanla okuyup bitirmiştim kitabımı. Önerim Kitabı en boş vaktinizde sakince okuyun. Ama kesinlikle okuyun. Liseli arkadaşlarıma sesleniyorum. Eğer hocanız bu kitaptan sınav yapacak olursa sakin internetteki özetlerine bakayım demeyin kitabı ciddi ciddi okuyun bir şey kaybetmeyeceksiniz inanın.
Edebiyat
ÇalıkuşuReşat Nuri Güntekin · İnkılâp Kitabevi · 2019123,5bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
8/10
·207 syf.··
Beğendi
·
2020 3. kitabı
Eveeeet sömestirımın ikinci kitabı da bitti aslında yine bir sabahattin Ali kitabı okuyordum sonrasında bu kitabı aldım ve ilk hevesle hemen başladım. Mustafa kutlunun daha önce uzun hikayeyi okumuştum. O da aynı şekilde güzel bir hikaye kitabıydı diyebilirim. Yani olayın örgüsü baya iyiydi. Bu kitabında aynı şekilde karakterleri yazarın üslubu baya iyiydi. Sadece sonu beklediğim gibi bitmedi. Yani aslında sonu biraz muallakta kalmış da yazar bitsede gitsek tavrını takınmış gibiydi. Bilmiyorum ama öyle geldi şahsen ama sonuna kadar akıp giden sıkılmadan okuduğum bir kitap oldu. İçeriğinden çok ufak bahsedip kaçıcam. Baş karakterimiz Nur ve Sinan her ikiside güzel karakterlere sahip iki insan ve buluştukları yani ilk karşılaştıkları yer ise bir cami kitaba başlarken böyle bir ilk bölüm beklemiyordum şahsen yazar ilk başta olayın ortasından girip sonrasında baştan başlamış gibiydi yani ben öyle algıladım. Nur dine meraklı bir mimar. Aklındaki sorulara cevap bulmak için çok şeyh arıyor çok şehir geziyor bursa konya gibi sonunda asıl olanı karamanda buluyor diyebilirim. Kitabı önerir miyim? Eveeeet sadece sonu dediğim gibi biraz muallakta o kadar okumanızı tavsiye ederim. Güzel gecelerr...
NurMustafa Kutlu · Dergâh Yayınları · 20144,923 okunma
8/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2020 1. kitabı
Bir süredir yoktum daha doğrusu okuluma biraz daha ağırlık verdiğim için kitap okuyamadığımdan dolayı burayıda boş muhabbetle doldurmak istemediğim için paylaşım yapmıyordum. Bu sömestir tatilinde bol bol kitap okumaya çalışacağım inşallah ve sömestirımın ilk kitabı Sabahattin Ali “Kürk Mantolu Madonna” oldu Kitap hakkındaki yorumum Hayatta hep pasif yan karakter olarak yaşayan bir beyfendinin yurt dışında geçirdiği üç ay içinde kendini ve bir nevi ruh eşini bulduğu zamanları bir deftere not etmesiyle devm ediyor diye bilirim daha çok kitap hakkında bilgi aktarmak istemem. Kitabı önerir miyim ? Evet çok akıcı sıkılmadan okuduğum bir kitap özelliklede edebiyata ilgisi olanlara tavsiye ederim.
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · İş Bankası Kültür Yayınları · 2023376,6bin okunma
8/10
·160 syf.··
2019 11. kitabı
·
Dizisine göre kesinlikle kitabını öneririm. Çünkü dizide ki entrikalar kitapta o ağırlıkta yok. Eğer diziyi izlemediyseniz kitabını okumunızı tavsiye ederim. Yazarın dili sade ve bir o kadar da açıklayıcı. Çok fazla ince detay geçmemekte. Yine bir kaç kitabında olduğu gibi öğretmenimin önerisi ile okumuştum ve diziyide izlememiştim. Bu da ayrı bir olumlu özellikti. Ama diziyi izlediysenizde okumalısınız aradaki farkı zaten görürsünüz diye umuyorum. Önerir miyim? Evet edebiyata ilgisi olanlar zaten yazarın adını illaki duymuşlardır.
Edebiyat
Yaprak DökümüReşat Nuri Güntekin · İnkılâp Kitabevi · 201636,1bin okunma
7/10
·48 syf.··
2019 10. kitabı
Yine bir Stefan Zweig kitabı ile geldim. Nedense bu yazarı ayrı bir seviyorum. Kısa ama bir o kadar da akıcı hikayeleri var çoğunu öneririm. Gelelim kitabımıza üç farklı konu ele alınarak yazılmış üç hikaye var. İlk hikaye kitabımızın adı olan Lyon'da Düğün iki gencin zindanda buluşan aşklarından bahsediyor çok bilgi vermiyim. İkinci hikaye “Kaçak” son hikaye ise “ Görünmez koleksiyon” bu kitapta en çok son hikayeyi beğendim. Önerir miyim? Evet
Felsefe
Lyon'da DüğünStefan Zweig · Zeplin Kitap · 201939,1bin okunma