Kişisel olarak basit aşk konulu romanları sevmiyorum. Köşeyi dönünce çarpışıp aşkını bulma konulu romanları... Kürk Mantolu Madonna bana o kitapları hatırlattı. Özellikle tren garında yıllar önceki sevgilisi görme bölümü... Sabahattin Ali sevdiğim yazarların başında gelir ama bu kitabı nedense sevemedim. Bu kadar çok insanın neden sevdiğini ise anlamadım. Konu itibariyle çok daha başaralı eserlerli hiç tanınmazken yılların bu kitabın liste başı olması tuhaf geliyor...
İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu... içimizde şeytan yok...İçimizde aciz var... Tembellik var... İradesizlik , bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey: Hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var...