“... Ben de her adımda öfkeleniyorum sizin gibi,
Ama sinirlenmeden, nasılsa öyle bakıyorum insanlara...
Evet, insanın o doğuştan kusurlarını
Olduğu gibi görüyorum,
Benim de kanıma dokunmuyor değil onlar;
Benim için ikiyüzlü, kötü, çıkarcı biriyle
O et düşkünü yırtıcı akbabalarla
Isırgan maymunlar, kudurgan kurtlar özdeş. . .(24)”
İşte kuramsal olarak düşünürün tavrı bu olmalıdır. Öcünü alacaksa bile bunu büyük bir sükınet içinde gerçekleştirmelidir. Ve işin aslı bilge kişi öç almaz. Sadece onun huzuruna el uzatanları cezalandırarak geleceğini güvence altına almaya, bundan böyle herkesin onu rahat bırakmanın iyi olacağını anlamasını sağlar.
24: Moliere , İnsandan kaçan Sf: 7