"Mahallemizde bomba patladı
Martılar çok uçtular
Mahallemizin çığırtkan gözyaşları olup havaya saçıldılar
Bu bir çocuk romanıydı, artık anlaşılmıştı
Çocuk sonunda ölecekti, geleneklerimize göre
Son duası olarak patlamış mısır sunacaktı tanrıya
Bu bir oyun romanıydı, bir araf
Sırtından bıçaklanacaktı daima çocuk
Sendemibrütüs balığı kızartacaktı şiirin kara tavasında
Yanında roka, üstüne tahin helvası
Şangır şungur bir romandı bu, anlaşılmıştı
Gözlerdeki buğu camlar gibi kırılıp inecekti aşağıya.
Biz de ölmüş olabilirdik dedi Leman
Bu söz nedense aklımda kaldı.
Bazı geceler uyanıp sigara içiyorum karanlıkta
Odamdaki aynada yanıp sönen küçük kırmızı bir yıldızım
Musevi bir kadının ruhu dolaşıyor evde, ya da Müslüman
Ya da ateist bilmiyorum
Gelip yamuk tabloları düzeltiyor, biraz çorba içiyor mutfakta
Sanırım yağmuru yapısalcı bir yaklaşımla karşılıyor
Saçma bir kadın, anlaşılmaz
Ama iyidir saçmalamak dostlarını satmaktan
İyidir adanmak, yalandan
Bir çocuk romanı olarak anlaşılmıştım artık."
Bir aralık etrafına ve insanların yüzlerine baktı. Tramvayda hiç kimse gülümsemiyordu. Hepsinde yük taşıyan insanların yorgunluğu ve bezginliği var. Tramvay onları bir tarafa götürmese, hepsi oldukları yerde senelerce kalacaklarmış gibi ezik ve bitik, hepsinde bir bedbinlik. En küçük sebeplerle kavgaya bahane arıyorlar.
"...Dinledim onu, içtenlikle abdest alıp huzura kavuştum bitirince namazı. Hissetim yüreğimde birdaha ne zaman tadacağımı bilmediğim hisleri. Biliyorumdum kalıcı değildi bu hisler içimde. Belki yarın belki daha gün aydınlanmadan terk edecekti beni veyahut ben yollayacaktım onu. Sonra belki aylar haftalar sonra çıkınca karşıma bir sorun sıkıntı yada dini üç beş mısra işitince kulaklarım yine uğrayacaktı beni uykumdan eden konuğum ve herşey tekerrür edecekti aynı bu gün gibi. Halbuki hep benle kalsın istiyorum bunların. Ama açmalıyım yüreğimde ona yer, kalması için benle sonsuza. Bu yüzden ya susturmalıyım yabancıyı ve öldürmeliyim fani sevgileri yada vazgeçmeliyim sonsuzdan."
#Ayşe bulut (yazılarınma yorum yaparsanız çok sevinirim)