Çiçek açsın diye çabaladığımız şeylerin, belki toprağı kurudur, belki de yanlış saksıdadır. Belki tüm çabamız sadece bizi yoruyordur. Kabullenmek lazım, görüneni görmek lazım. Yalnızlık bazen tercih, bazen de zorunluluktur. Ne diyor Sabahattin Ali; İsteseler canımı vereceğim çoğu insanı hayatımdan çıkardım. Çünkü yokluklarına üzülmek, yaptıklarına üzülmekten daha kolay.
''Müstehaktır'' diyerek insaftan vazgeçilmez
Zorda kalınsa bile hayduttan dost seçilmez
Bulutlardan yağacak rahmet gecikse dahi
Vebal akan çeşmeden tek damla su içilmez...