-İnsan bir şeyleri başarmak istediğinde çok doğal olarak üç noktayı kavramalıdır: ben bu ana kadar ne kadar işi tamamlaya bildim, şu an hangi konumdayım, bundan sonra ne yapmalıyım.
İnsan karşılaştığı olayları çocukluğunda tüm derinliği ve tazeliğiyle yaşar ancak, yani on üç-on dört yaşına kadar, ondan sonra hazırdan yer, çocukluğundaki yaşantılarla beslenir hep.