Eli Eli Lama Sabachthani

Eli Eli Lama Sabachthani
@Nicky135
Ya bana salak saçma takip için yazmayın abi banane senin yt, ig hesabından. C₂₀H₂₅N₃O
Cengiz Aytmatov'un "Aşk-ı Memnu'su"
5/10
·80 syf.··
2025 41. kitabı
KİTABIN KONUSU: Çok güzel bir kız olan Cemile, soylu ve zengin bir aileye gelin olarak gider. Kocasının adı Sadıktı doğru hatırlıyorsam. Hikaye, Sadıkın küçük kardeşi gözünden anlatılıyor. Evlendikleri yıllarda II. Dünya Savaşı başlar ve her erkek gibi bu güzel kızın kocası da savaşa gider. Kocası savaştan çok uzun bir süre gelmediği için Cemile de arkasından, savaştan sakat olarak gelmiş Danyar adlı bir delikanlı ile savaş alanına gönüllü olarak erzak götürmeyi kabul eder. Günden güne Cemile ile Danyar arasında bir aşk Filizlenir. İNCELEME: Cengiz Aytmatov eserlerinden biri olan "Cemile" oldukça kısa ama akılda kalıcı bir eser zannımca. Okuması kolaydı ve akıcıydı kısa olmasının da etkisiyle çerezlik bir kitaptı tabiri caizse. Konusu ise Aşk-ı Memnu gibiydi bence, yengeler havada uçuşuyor :D, kitabı sevdim mi? Pekâla evet lâkin kitapta çok bariz bir şeyler vardı: İlgisiz kalan bir kadın. Cemile her ne kadar kocasını sevdiyse de içten içe uzakta kaldıkça ondan soğudu ve yeni bir ilgi kaynağı aradı. Ha bir de önüne gelenle öpüşmesi de beni bayağı sinir etti ne diyeyim... Benim ahlâkıma ters düşüyor. Ve bizim yazar da ufaktan Cemileden hoşlanıyor gibi, ne dersiniz? Cemile kadın olmasına rağmen erkek gibi, baba yiğit, cesur bir kadın bu karakter oluşumunu da beğendim. İncelemem bu kadardı, okuduğunuz için teşekkür ederim. Hoşça kalın, sağlıcakla kalın.
Hayata Dair
CemileCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 201944,6bin okunma
Reklam
Popüler Kültür ve Dostoevsky
Puan vermedi·704 syf.··
2025 13. kitabı
asıl kitap incelemesinden önce söylemek istediğim birkaç söz öbeği bulunmakta: Farkında mısınız bilmiyorum fakat toplumumuz yozlaşmakta ve ileri düzey bir 'tüketim çılgınlığı'na sürüklenmekte; gereğinden fazla -çeşit çeşit- alıyor, asla bir tane ile yetinemiyor, bu yaptığımız ile de övünüyoruz. Hayatımızı biz değil, hayatımıza giren kavramlar yönetiyor. Aldığımız, yaptığımız, söylediğimiz tabiri caizse "tükettiğimiz" unsurlar asla bizimle ilgili olmayan veyahutta güzel bile olmayan şeyler. Mesela bilirsiniz bir oyuncak piyasaya sürüldü (aşırı çirkin ve fiyatı tuzlu olmasına rağmen) herkes bu oyuncağı almaya çalıştı, kapış kapış gitti. Veya tadı kötü bile olsa o şeyi "aman Ayşe de aldı" "Fatma'nın da var" gibi anlamsız bir yarışa sürmekteyiz. Peki, ben bunları neden anlattım? Bu bahsettiğim durum "popüler kültür köleliği" olarak geçiyor. Ve benim de bu kategoriye sokabileceğim bir isim bulunmakta: FYODOR DOSTOEVSKY. özellikle günümüzde "Suç ve Ceza", "Yeraltından Notlar" veya "Beyaz Geceler" isimli kitaplarıyla bilinen ve en çok okunan yazarlar listesine girmeyi başarmış bir yazardır kendisi. Gel gelelim mâlum esere: suç, ceza, ahlak, insan doğası ve toplumsal değerleri ana temasında işleyen Dostoyevski, bu eserinde insanların karanlık yönlerini, içsel çatışmalarını ve toplumla olan ilişkilerini detaylı bir şekilde ele alır. Kısaca ana duygularımız bunlar. İnsanlar bu kitabı okuyor, ezberliyor, anlatıyor... Fakat kitabı anlamıyor. Kitapta anlatılmak isteneni düşünmüyor ve uygulamıyor. Şimdi Dostoevsky'e geri dönelim. BEN NEDEN DOSTOEVSKY'İ SEVMİYORUM: Evet dostlarım, Dostoevsky'i sevmiyorum. Peki neden? Çünkü, kendi günahlarını yazdığı karakterlerden çıkaran (bkz. Ivan Karamazov, Raskolnikov, Beyaz geceler karakterleri vb.), sadece kâr amaçlayan ve bütün kârını kum@ra
Edebiyat
Suç ve CezaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025194,4bin okunma
Favorilerimden.
9/10
·240 syf.··
2025 9. kitabı
!!SPOILER UYARISI!! Kitabın KONUSU: Pyotr Andreyiç Grinyov, babası tarafından askeri eğitimi için Orenburg'a gönderilir. Burada, Yüzbaşı Mironov'un yönettiği Belogorsky Kalesi'nde görevlendirilir ve kızı Masha'ya aşık olur. Ancak Rus İmparatoru III tahta çıktığında Yemelyan Pugachev İsyanı başlar ve kale kuşatılır. Pugachev, Pyotr'u serbest bırakır ve onu Orenburg'a gönderir. Daha sonra Pugachev, Masha'yı Shvarbin ile evlendirmeye zorlar. Pyotr, Masha'yı kurtarmak için geri döner... Kitabın İNCELEMESİ: Rus klasiklerini çok okuyan biri olarak; gayet duygusal, düşündürücü, aksiyonu iliklerinize kadar hissettiren bir kitap. 10/10 değilse bile en az 7/10 var. Andreyiçe birçok şekilde hitap etmesi yüzünden kimi zaman 'kim ulan bu andrev' gibi düşündüm fakat çok da büyük bir unsur değil tabii ki. Özellikle Ivan Kuzmiç kısmında ciddi ciddi oturup ağladım. Gerçekten beklemediğim yerden vurdu. Kitap akıcıydı ve özgündü -şahsi düşüncem elbet- masha ile çok uzak kalmaları ve sürekli bir engel çıkması ayrı bir muamma zaten o biraz saçma olmuş gerçekten fakat bütününe bakarsak vermek istenen mesaj ekseriyetle: küçük iyilikler ileride hayat kurtarıcı olabilir. (Bkz. Pyotr'un Pugaçev'e verdiği palto, masha'nın imparatoriçeye hoşgörüsü vb.) ben kitabı çok beğendim, kötü yanlarından çok iyi yanları ve anlatımı dikkatimi çekti. Genel olarak yorumum bu kadar, okuduğunuz için teşekkür ederim. sağlıcakla kalın, hoşça kalın.
Edebiyat
Yüzbaşının KızıAleksandr Puşkin · Dionis Yayınları · 201136,9bin okunma
Macide neden sana benziyor? Ya da bana?
Puan vermedi·256 syf.··
Beğendi
·
2025 8. kitabı
!!SPOILER UYARISI!! Sabahattin Ali tarafından yazılan bu kitap; okuması kadar anlaması da zor, bireyin iç dünyasını konu alan, insanı 'ben neden buna engel olamıyorum' diye sorgulatan bir kitaptır. Kitabın konusu: Ömer adında işsiz lâkin çok zeki bir gencin arkadaşı ile takılırken, uzaktan akrabasının kızı Macide ile karşılaşmasıyla hayatındaki bütün düzenin altüst olması ve zaten işsizlik, felsefi düşünceler gibi mevzuların sorumluluğunun yükünü taşırken, bir aile kurmanın sorumluluğunu sırtlanıp yaşadığı bir takım duygu değişimlerinden sonra berbat arkadaş çevresi yüzünden başına iş açılmasını ele alır. Yorumum: En başta okurken "ya bu Ömer ne kadar aşık be." demiştim fakat sonrasında olaylar ve o aşifte ile olan münasebetinden sonra başına gelen her şeye "oh be!" dedim. Macide için o kadar uğraşıp Macideyi kendine bağımlı edip, elde ettikten sonra da bu yükü taşıyamayacağını anladıktan sonra Macideye evcil hayvan muamelesi yapması çok sinirimi bozdu ve Macide bu olaylar karşısında -hatta Ömer'in aldatmasını bile- hoşgörü ile yaklaştı kemalim yapmaz edasıyla takılıyor resmen... Ancak gençliğine veriyorum. Çünkü Ömerden yaşça küçük hatta bir çocuk. Sonu da ayrı bir muamma zaten... Ayrıca okuması çok uzun sürdü kitabı çok sıkıyordu. Kitap güzel evet ama akıcı değildi. Şimdilik söyleyeceklerim bu kadardı okuduğunuz için teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın, hoşçakalın.
Edebiyat
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2019209,1bin okunma
Bitiremediğim kitap.
Ya bu kitap hakkında çok fazla yorum yapamayacağım çünkü kitabı tamamen bitiremedim. Biraz kafa yoruyor. Anlatmaya çalıştığı şey güzel fakat çok sıkıyor. Vermek istediği mesajı o kadar yavaş veriyor ki, insanın uykusu geliyor. Kitabı okumaya başlama sebebim de benimle aynı ismi taşıması. Karakterimiz sürekli bir yerlere gidiyor ama çok da anladığımı söyleyemem, biraz üstü kapalı anlatıyor. Onun dışında anlayana güzel kitap. Paulo da iyi bir yazar zaten. Benim sevmediğim kısım anlatış şekli oldu...
Edebiyat
ElifPaulo Coelho · Can Yayınları · 20217,9bin okunma
Reklam