!!SPOILER UYARISI!!
Sabahattin Ali tarafından yazılan bu kitap; okuması kadar anlaması da zor, bireyin iç dünyasını konu alan, insanı 'ben neden buna engel olamıyorum' diye sorgulatan bir kitaptır.
Kitabın konusu:
Ömer adında işsiz lâkin çok zeki bir gencin arkadaşı ile takılırken, uzaktan akrabasının kızı Macide ile karşılaşmasıyla hayatındaki bütün düzenin altüst olması ve zaten işsizlik, felsefi düşünceler gibi mevzuların sorumluluğunun yükünü taşırken, bir aile kurmanın sorumluluğunu sırtlanıp yaşadığı bir takım duygu değişimlerinden sonra berbat arkadaş çevresi yüzünden başına iş açılmasını ele alır.
Yorumum:
En başta okurken "ya bu Ömer ne kadar aşık be." demiştim fakat sonrasında olaylar ve o aşifte ile olan münasebetinden sonra başına gelen her şeye "oh be!" dedim. Macide için o kadar uğraşıp Macideyi kendine bağımlı edip, elde ettikten sonra da bu yükü taşıyamayacağını anladıktan sonra Macideye evcil hayvan muamelesi yapması çok sinirimi bozdu ve Macide bu olaylar karşısında -hatta Ömer'in aldatmasını bile- hoşgörü ile yaklaştı kemalim yapmaz edasıyla takılıyor resmen... Ancak gençliğine veriyorum. Çünkü Ömerden yaşça küçük hatta bir çocuk. Sonu da ayrı bir muamma zaten... Ayrıca okuması çok uzun sürdü kitabı çok sıkıyordu. Kitap güzel evet ama akıcı değildi.
Şimdilik söyleyeceklerim bu kadardı okuduğunuz için teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın, hoşçakalın.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ya bu kitap hakkında çok fazla yorum yapamayacağım çünkü kitabı tamamen bitiremedim. Biraz kafa yoruyor. Anlatmaya çalıştığı şey güzel fakat çok sıkıyor. Vermek istediği mesajı o kadar yavaş veriyor ki, insanın uykusu geliyor. Kitabı okumaya başlama sebebim de benimle aynı ismi taşıması. Karakterimiz sürekli bir yerlere gidiyor ama çok da anladığımı söyleyemem, biraz üstü kapalı anlatıyor. Onun dışında anlayana güzel kitap. Paulo da iyi bir yazar zaten. Benim sevmediğim kısım anlatış şekli oldu...