Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ali Osman Bulut

Ali Osman Bulut
@Raskolniko
Sıkı Okur
İletişim sosyolojisi ve Etnografi Kent ve birey Kitap, doğa, sinema ve fotoğraf
Doktora
İstanbul
İstanbul, 10 Nisan 1994
32 okur puanı
Haziran 2018 tarihinde katıldı
Eğer ruhumuz karanlıkta kalırsa günahlar çıkar ortaya. Şuçlu günahı işleyen değil karanlığı getirendir.
Reklam
“Bu nedenle Hakikat, sarhoş olmayan hiçbir katılımcının bulunmadığı bir Baküs şenliğidir, fakat yere düşen katılımcılar düştükleri anda çöktükleri için, bu şenlik aynı zamanda şeffaf ve basit bir dinlenmeye de tekabül eder. Bir dinlenme hali olarak görüldüğü ölçüde bu hareketin bütününde, orada kendini ayırt eden ve kendine belirli bir varlık veren şey, kendini hatırlayan, varlığı kendini bilmek olan ve kendini billişi de dolaysız varoluş olan bir şey olarak korunur.
Dayanışma bir hayli tehlikelidir. Efendilerin bakış açısına göre, senin tek derdin kendin olmalı, başkaları değil.
Sayfa 81 - İnkılap

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Bağışlayın onu
Bağışlayın onu o ki tabutu boyunca al bir ayın akışı geçmekte ve gecenin allak bullak ıtırı vücudunun bin yıllık uykusunu kaçırmakta bağışlayın onu o ki içten darmadağındır fakat gözlerinin derisi hala ışık zerreciklerini imgelemekten yanıyar
Sayfa 58
Çünkü bir araya gelen ve çoğalan şey üzerine düşünmeni sonu yoktur. Hiçbir şey ebediyen saçılıp dağılmış değildir.
Sayfa 92 - Metis
Reklam
Kavramsal kişilik içkinlik düzleminin göçebesidir
Günah
günah işledim lezzet dolu bir günah titreyen esrik bir tenin yanında tanrım ne bileyim ne yaptım ben o karanlık susku dolu zulada
“Spinoza'nın Tanrısı; doğadır, evrendir, onun Tanrısı ‘üstün akıl’dır. Doğada, evrende ve var olan her şeyde bulunan, aslında herşeyin ta kendisi olan üstün bir bilinç, bir iradedir. Ve doğanın ya da evrenin hiçbir amacı, hedefi yoktur.”
Mesele yükselişin verdiğin yoğunluk.
Bir duygu her zaman varoluş gücümüzde bir artış ya da azalıştır ve bundan başka da bir şey değildir
Sermaye artsa da mülksüzleşen yani şeyleşen yani yabancılaşan.
Şimdi mülksüzleşen, bağımsız iktisadi varlığı son bulan kimse, artık kendi başına ve kendisi için çalışan işçi değil, birçok işçiyi sömürmekte olan ka- pitalisttir.
Sayfa 46
Reklam
Felsefi Materyalizm
'Kavranmadığı sürece zorunluluk kördür'. 'Özgürlük, zorunluluğun kavranmasıdır.
Sayfa 27
Yakinen duyumsuyoruz. Aşinayız toplum olarak
Topyekün tahakküme giden yolda atılan ilk zorunlu adım, insandaki tüzel kişiliği öldürmektir. Bu, bir yandan belli kategoriden insanları yasa korumasının dışında tutarak, aynı zamanda da yurttaşlıktan çıkarmayı araç olarak kullanıp, totaliter olmayan dünyayı bu yasa dışılığı tanımaya zorlayarak yapıldı; öte yandan bu, toplama kamplarını normal ceza sisteminin dışına yerleştirerek ve öngörülebilir cezalar gerektiren normal yargılama prosedürünün dışında tutarak kamplardaki tutukluların seçilmesiyle yapıldı.
Sayfa 261 - İletişim
Şayet özgürlüğe, özgür olmayı hükümran olmak ile özdeşleyen gelenek içinden bakarsak özgürlük ile hükümran olamamanın, [yani) yeni ·bir şeye başlama imkanı ile onun sonuçlarını değil denetim altına alabilmek önceden dile getirmenin bile olanaksızlığının aynı anda birlikte bulunuşu bizi neredeyse insani varoluşun saçmalığını gibi bir sonuca varmaya zorlar gibidir
Sayfa 321 - İletişim
Dil ötekilik inşasının ilk adımı
Birilerinin kim olduğunu anlatmak istediğimizde sözcüklerimiz bizi ayartır ve ne olduğunu anlatmaya başlarız; o kişinin benzerleriyle paylaşmakta olduğu niteliklere ilişkin betimlemeler içersinde yuvarlanıp dururuz. Kelimenin eski anlamıyla bir "karakter" ya da bir tip tarifi yapmaya başlarız; sonuçta o kişinin özgül benzersizliğinin elimizden kaymasına mani olamayız.
Sayfa 248 - İletişim
Emek, "İnsanın insaniliği"
Emegin en aşagı, en hakir görülen konumdan, bütün insani etkinlikler arasında en itibarlısı olarak en yüksek mertebeye bu ani ve gözalıcı yükselişi, Locke'un, bütün mülkiyetin kaynagının emek oldugunu keşfetmesiyle başladı; A. Smith'in, bütün zenginliğin kaynağınun emek oldugunu ileri sürmesiyle ve Marx'ın emeği, bütün üretkenliğin kaynagı ve tam da insanın insaniliğinin ifadesi haline getiren "emek sistemi"yle rayına oturdu.
Sayfa 143 - İletişim
46 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.