Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ali Osman Bulut

Ali Osman Bulut
@Raskolniko
İletişim sosyolojisi ve Etnografi Kent ve birey Kitap, doğa, sinema ve fotoğraf
Doktora
İstanbul
İstanbul, 10 Nisan 1994
32 okur puanı
Haziran 2018 tarihinde katıldı
Yakinen duyumsuyoruz. Aşinayız toplum olarak
Topyekün tahakküme giden yolda atılan ilk zorunlu adım, insandaki tüzel kişiliği öldürmektir. Bu, bir yandan belli kategoriden insanları yasa korumasının dışında tutarak, aynı zamanda da yurttaşlıktan çıkarmayı araç olarak kullanıp, totaliter olmayan dünyayı bu yasa dışılığı tanımaya zorlayarak yapıldı; öte yandan bu, toplama kamplarını normal ceza sisteminin dışına yerleştirerek ve öngörülebilir cezalar gerektiren normal yargılama prosedürünün dışında tutarak kamplardaki tutukluların seçilmesiyle yapıldı.
Sayfa 261 - İletişim
Reklam
Şayet özgürlüğe, özgür olmayı hükümran olmak ile özdeşleyen gelenek içinden bakarsak özgürlük ile hükümran olamamanın, [yani) yeni ·bir şeye başlama imkanı ile onun sonuçlarını değil denetim altına alabilmek önceden dile getirmenin bile olanaksızlığının aynı anda birlikte bulunuşu bizi neredeyse insani varoluşun saçmalığını gibi bir sonuca varmaya zorlar gibidir
Sayfa 321 - İletişim
Dil ötekilik inşasının ilk adımı
Birilerinin kim olduğunu anlatmak istediğimizde sözcüklerimiz bizi ayartır ve ne olduğunu anlatmaya başlarız; o kişinin benzerleriyle paylaşmakta olduğu niteliklere ilişkin betimlemeler içersinde yuvarlanıp dururuz. Kelimenin eski anlamıyla bir "karakter" ya da bir tip tarifi yapmaya başlarız; sonuçta o kişinin özgül benzersizliğinin elimizden kaymasına mani olamayız.
Sayfa 248 - İletişim

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Emek, "İnsanın insaniliği"
Emegin en aşagı, en hakir görülen konumdan, bütün insani etkinlikler arasında en itibarlısı olarak en yüksek mertebeye bu ani ve gözalıcı yükselişi, Locke'un, bütün mülkiyetin kaynagının emek oldugunu keşfetmesiyle başladı; A. Smith'in, bütün zenginliğin kaynağınun emek oldugunu ileri sürmesiyle ve Marx'ın emeği, bütün üretkenliğin kaynagı ve tam da insanın insaniliğinin ifadesi haline getiren "emek sistemi"yle rayına oturdu.
Sayfa 143 - İletişim
Öğrenmenin ve öğretmenin yeni yollarını bulmak zorundayız
Çağcıl toplum bilinçli tasarımlar sonucunda varılan bir hedeftir ve eğitim hedefleri bu hedefe uygun biçimlendirilmek zorundadır. Okul aracılığıyla belli bir hedefe uygun biçimde geliştirilmil, günün tamamını kapsayan eğitime duyduğumuz güven zayıflıyor.
Sayfa 39
Reklam
Şok ve izlenim sanatsal üretimin ve hatta yaşamsal üretimin temel kaynağı
Şok faktörünün tek tek izlenimlerdeki payı ne kadar büyükse, bilincin uyaranlardan korunma amacıyla, gündemde kalması ne kadar zorunluysa ve bu bilinç ne ölçüde etkiliyse, izlenimler de o kadar düşük d üzeyde deneyime girer; buna karşılık yaşantı kavramına uygunlukları da aynı ölçüde artar.
Sayfa 210 - YKYKitabı okudu
Modernitenin Demir Kafesi'nde ölüm kaçışın makul veçhesi
Modernizmin insanoğlunun doğal ve üretken temposunun önüne çıkardığı engeller, insanoğlunun güçleriyle orantılı değildir. Bu durumda insanın felce uğraması ve kurtuluşu ölümde araması, anlaşılır olmaktadır.
Sayfa 169 - YKYKitabı okudu
Fahişeliğin kentin geniş bir bölümüne yayılmasına izin veren şey, kent sakinlerinin oluşturduğu kitledir. Ve yine ancak bu kitle sayesinde cinselliğin nesnesi, kendi yarattığı bir sürü çekiciliğin etkisiyle yine kendi kendini esrikliğe kaptırma olanağını bulur.
Sayfa 151 - YKYKitabı okudu
Zira kentler gösteri çağının ilk mabetleridirler
Gözün etkinliğinin, kulağın etkinliğine oranla daha ağır basması ... büyük kentlerde yaşayan insanlar arasındaki karşılıklı ilişkileri belirleyici bir öğedir.
Sayfa 132 - YKYKitabı okudu
Mal denilen fetişe hangi dinsel tören kurallarıyla tapılacağını moda saptar. Grandville, modanın istemlerinin kapsamını, günlük kullanım eşyalarını ve evreni de içine alacak biçimde genişletir. Modayı en uç noktalarında izleyerek doğasını gün ışığına çıkarır. Moda, organik dünyayla çatışkı içersindedir. Canlı beden ile anorganik dünya arasında bir tür pezevenklik yapar.
Sayfa 95 - YKYKitabı okudu
Reklam
XVI
Tarihselciliğin varacağı doruk, yasası gereği, evrensel tarihtir. Materyalist tarihçilik, yöntem açısından belki de en belirgin olarak böyle bir tarihten ayrılır. Birincisinin kuramsal bir donanımı yoktur. Yöntemi, toplama yöntemidir: Bağdaşık ve boş zamanı doldurabilmek için olgular yığınını kullanır. Maddeci tarihçilik ise yapıcı bir ilkeyi temel alır. Düşünme eyleminin çerçevesi nde yalnızca düşüncelerin akışı değil, ama durdurulması da vardır. Düşünme eylemi, gerilimlere doymuş bir konumda ansızın mola verdiğinde, bu konuma bir şok uygulamış olur ve bu sayede o konum, bir monad niteliğiyle belirginleşir.
Sayfa 47 - YKYKitabı okudu
Resim yapma arzusu
İnsan mutsuzdur belki, ama arzuyla kıvranan sanatçı mutludur!
Sayfa 114 - Cumhuriyet
Esrikleşin
Hep esrik olmalı insan. Tüm sorun burda; tek sorun budur. Zamanın, omuzlarınızı çökerten ve sizi yere eğilmeye zorlayan o korkunç ağırlığını duymamak için, sürekli sarhoş olmanız gerek. Neyle? İster şarapla, ister şiirle, ister erdemle, bu sizin bileceğiniz iş. Ama kendinizden geçin.
Sayfa 109 - Cumhuriyet
Cömert Kumarbaz
Bakışlarındaki o ilginç anlamı herhangi bir şekilde tanımlamaya kalksaydım; iç sıkıntısından doğan acının ve yaşadığını duyumsamadan doğan ölümsüz arzunun bu kadar canlılıkla parladığı gözler görmedim, derdim
Sayfa 96 - Cumhuriyet
İKİODA
Düş gibi ve gerçekten tinsel bir oda, hafif pembe ve mavi bir havası var. Pişmanlık ve arzu kokan tembel bir banyoda yıkanıyor burda ruh. Tanyeri gibi bir şey bu, mavimsi, gül kuru su; güneş tutulurken görülen şehvet düşü.
Sayfa 30 - Cumhuriyet
50 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.