Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ali Osman Bulut

Ali Osman Bulut
@Raskolniko
İletişim sosyolojisi ve Etnografi Kent ve birey Kitap, doğa, sinema ve fotoğraf
Doktora
İstanbul
İstanbul, 10 Nisan 1994
32 okur puanı
Haziran 2018 tarihinde katıldı
“Kimlik, içermenin olduğu kadar dışlanmanın da ürünüdür. Bundan dolayı etnik grubu öbür gruplar açısından tanımlayan şey, araya konulmuş olan toplumsal sınırdır, bu sınırlar içerisindeki kültürel gerçeklik değil.
Sayfa 74
Reklam
Fotoğraf eklenmiş madem :)
Fotoğraflar bir yandan insanlara gerçekdışı bir geçmişin hayali sahipliğini verirken, diğer yandan da insanların içinde güvensiz oldukları boşluğa sahip olmalarına yardım eder
Köleliği ezersin, ama efendi derebeyi olur, köleyi çiftçi yapar. Feodalizmi "Büyük Devrim"le yıkarsın, ama derebeyi kapitalist olur ve çiftçiyi işçi yapar.
Sayfa 188

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Parmenides düşünülebilecek iki irdeleme yolu olduğunu söyler: (1) Biri varolanın olduğu ve onun var olmamasının olamayacağı-ki bu inandırıcı yoldur, ha- kikatin yolu. (2) Öteki ise varolanın olmadığı ve onun var olmamasının zorunlu olduğu yoldur, "o yoktur" yolu-girilmez yahut çıkmaz yol. Parmenides, ikinci yo- lun girilmez, çıkmaz olduğunu söylemiştir; zira varolan- olmayan bilinemez, dile getirilemez. "O yoktur", söz edi- lebilir ya da düşünülebilir değildir. Çünkü "o" bir varo- lana işaret eder. Varolan-olmayana dair konuşmak açıkça çelişkiye düşmek olacaktır:
Varolussallik ve kaçmak/ aforizma yol
Sayısız sallanacak yer, sadece bir kurtuluş vardır, ama kurtuluş olasılıkları sallanacak yer kadar çoktur. Varılacak bir yer vardır, ama ona giden yol yoktur; yol dediğimiz şeyse tereddüttür.
Sayfa 54 - Öteki
Geri13
50 öğeden 46 ile 50 arasındakiler gösteriliyor.