·
Okunma
·
Beğeni
·
1044
Gösterim
Adı:
Fotoğraf Üzerine
Baskı tarihi:
Ocak 2011
Sayfa sayısı:
256
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786051030166
Kitabın türü:
Çeviri:
Osman Akınhay
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Agora Kitaplığı
Baskılar:
Fotoğraf Üzerine
Fotoğraf Üzerine
"Herhangi bir insanın vahşetin en amansız boyutlarını gösteren fotoğraflarla ilk defa karşılaşması, bir tür ifşadır, prototipik açıdan da modern ifşadır. Benim kendi payıma bu ifşayı yaşadığım an, Temmuz 1945'te Santa Monica'daki bir kitapçıda tesadüfen gördüğüm Bergen-Belsen ve Dachau fotoğraflarıydı. O güne değin -fotoğraflarda ya da gerçek hayatta- görmüş olduğum hiçbir şey, içimi bu denli keskince, derinden ve anında deşmemişti. Gerçekten de, tam olarak ne hakkında olduklarını kavramam yılları alsa bile, hayatımı o fotoğrafları gördüğümden önceki dönemim (o zaman henüz on iki yaşındaydım) ile sonraki dönemim olarak ikiye ayırdığımı söylersem abartıya kaçmış olmam. Onları görmem neye yaramıştı? Kaldı ki, fotoğraftan başka bir şey değildi onlar -o güne değin hemen hiç haberim olmamış ve etkilemek için de hiçbir şey yapamayacağım bir olayın, hemen hiç tasavvur edemeyeceğim ve dindirmek için de elimden en ufak bir şey gelmeyecek olan bir ıstırabın fotoğrafları. Fakat o fotoğraflara baktığımda içimde bir şey kırılmıştı. Bir sınıra dayanmıştım ve bu salt dehşetin sınırı değildi; tesellisi mümkün olmayan bir kedere düşmüş, yaralanmıştım, ama duygularımın bir kısmının katılaşmaya başladığını da hissetmiyor değildim; içimde bir şey ölürken, bir şey de hâlâ feryat edip duruyordu."
256 syf.
“Bu kitap fotoğrafı anlamak isteyenlerin kutsal kitabıdır.” der dururdu çok kıymetli bir hocam. “Fotoğraf Üzerine” çok kritik noktada durur ama diğer kitapları ve makaleleri de incelemeye değerdir.
Fotografik görme, herkesin gördüğü, fakat sıradan bularak göz ar­dı ettiği şeylerdeki güzelliği keşfetme yeteneğinin bir ara­cıydı. Fotoğrafçılardan beklenen, zaten herkesçe alkışlanan doğal ve insan eli değmiş harika yerler dahil olmak üzere, salt dünyayı olduğu gibi görmekten daha fazlasını yapma­larıydı: Yeni görsel kararlar vererek, ilgi uyandıracaklardı.
Gerçeklik giderek kameranın bize gösterdiği şeye dönüşmekte, insanlar kendi algılarına algıladıkları şey kamera tarafından onaylanmadıkça güvenmemektedir. Fotoğraf o denli etkin hale gelmiştir ki fotoğrafta nasıl göründüğümüzün gerçekte nasıl olduğumuzu belirlediğine dair bir zan hakimdir.
Fotoğraf adına ne tür ahlaki iddialar ortaya atılıyor olursa olsun, fotoğrafın esas etkisi, dünyayı -fotoğrafı çekilen her şeyin bir meta derecesine indirildiği, her ticari mala estetik beğeniye yatkın bir hava katıldığı- bir mağa­zaya veya duvarsız müzeye çevirmektir.
"Dünyanın dört bir köşesinde muazzam büyüklükteki bir kataloğu oluşturan sefalet ve adaletsizlik fotoğrafları he­men herkesi vahşetle aşina hale getirmiş, 'dehşetengiz' olanı daha sıradanlaştırmış ve onu bildik, uzak ('o sadece bir fotoğraf) ve kaçınılmaz bir kılığa sokmuştur...... Son onyıllarda 'kaygı gözeten' fotoğrafçılık, bilinci ve vicdanı uyandırdığı kadar çok onu öldürmeye de katkıda bulunmuştur."
Nathanael West: 'Çocukken bana acı verdiğini hissettiğim şeylerden birisi, asla bir zorluk çekmemiş olmamdı . Bir gerçekdışılık duygusunun içine hapsolmuştum sanki. ... Ayrıca, bağışıklı bir hayat sürüyor olma duygusu da -ne kadar gülünç görünürse görünsün- bana acı veriyordu."
Susan Sontag
Sayfa 53 - Agora Kitaplığı
Hiçbir an başka bir andan daha önemli olmadığı gibi, hiçbir kişi de başka bir kişiden daha ilginç değildir.
Fotoğraf makinesi psişik bir devrim gerçekleştirmiş olmakla birlikte, bunun ......pozitif, romantik anlamda ol­duğunu söylemek pek kolay değildir.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Fotoğraf Üzerine
Baskı tarihi:
Ocak 2011
Sayfa sayısı:
256
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786051030166
Kitabın türü:
Çeviri:
Osman Akınhay
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Agora Kitaplığı
Baskılar:
Fotoğraf Üzerine
Fotoğraf Üzerine
"Herhangi bir insanın vahşetin en amansız boyutlarını gösteren fotoğraflarla ilk defa karşılaşması, bir tür ifşadır, prototipik açıdan da modern ifşadır. Benim kendi payıma bu ifşayı yaşadığım an, Temmuz 1945'te Santa Monica'daki bir kitapçıda tesadüfen gördüğüm Bergen-Belsen ve Dachau fotoğraflarıydı. O güne değin -fotoğraflarda ya da gerçek hayatta- görmüş olduğum hiçbir şey, içimi bu denli keskince, derinden ve anında deşmemişti. Gerçekten de, tam olarak ne hakkında olduklarını kavramam yılları alsa bile, hayatımı o fotoğrafları gördüğümden önceki dönemim (o zaman henüz on iki yaşındaydım) ile sonraki dönemim olarak ikiye ayırdığımı söylersem abartıya kaçmış olmam. Onları görmem neye yaramıştı? Kaldı ki, fotoğraftan başka bir şey değildi onlar -o güne değin hemen hiç haberim olmamış ve etkilemek için de hiçbir şey yapamayacağım bir olayın, hemen hiç tasavvur edemeyeceğim ve dindirmek için de elimden en ufak bir şey gelmeyecek olan bir ıstırabın fotoğrafları. Fakat o fotoğraflara baktığımda içimde bir şey kırılmıştı. Bir sınıra dayanmıştım ve bu salt dehşetin sınırı değildi; tesellisi mümkün olmayan bir kedere düşmüş, yaralanmıştım, ama duygularımın bir kısmının katılaşmaya başladığını da hissetmiyor değildim; içimde bir şey ölürken, bir şey de hâlâ feryat edip duruyordu."

Kitabı okuyanlar 50 okur

  • akira
  • Burcu Erdilmen
  • Özlem Akgül
  • Ali Aydoğdu
  • Ayşe Gürsu
  • Ozan Bal
  • Elif
  • BURAK B
  • Nagihan Gülmez
  • Sibel Gedik

Kitap istatistikleri (Bütün baskılar)

Bu baskının istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%9.1 (1)
9
%54.5 (6)
8
%18.2 (2)
7
%0
6
%0
5
%9.1 (1)
4
%9.1 (1)
3
%0
2
%0
1
%0